خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

آمادگی «هلال احمر» برای ذخیره استراتژیک داروهای خاص براساس نیازسنجی سازمان غذا و دارو/ انجام بازسازی داروخانه مرکزی هلال احمر با حداقل هزینه ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۴۷۳

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر با اشاره به آمادگی جمعیت هلال احمر برای دپوی استراتژیک داروهای خاص گفت: پیشنهاد دادیم که به سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر اجازه داده شود تا براساس نیازسنجی سالیانه‌ای که سازمان غذا و دارو دارد، موضوع دپوی استراتژیک چنین داروهایی طبق نظارت دقیق سازمان غذا و دارو توسط ما دنبال شود.

«علیرضا عسکری» مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره پیشنهاد سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر به سازمان غدا و دارو برای ذخیره و دپوی داروهای استراتژیک گفت: در این خصوص صحبت‌های بسیاری با سازمان غذا و دارو صورت گرفته و ما این موضوع را بارها به سازمان غذا و دارو اعلام کرده ایم. 

وی با اشاره به اعلام آمادگی جمعیت هلال احمر برای دپوی استراتژیک داروهای خاص ادامه داد: همانطور که می‌دانید یک سری از داروها هستند که به صورت شکل عادی در داروخانه‌ها پیدا نمی‌شوند و براساس نیازهایی که پزشکان تشخیص می‌دهند و به صورت موردی برای بیماران تجویز می‌شود. 

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر گفت: این داروها طی فرآیندی که بعضا تا سه ماه ممکن است طول بکشد باید تامین شده و به دست مردم برسد. حالا تصور کنید یک بیمار مبتلا به سرطان برای دریافت داروی خود سه ماه انتظار بکشد، وضعیت غیرقابل تحملی قطعا برای این فرد ایجاد خواهد شد. 

عسکری تصریح کرد: ما پیشنهاد دادیم که به سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر اجازه داده شود براساس نیازسنجی سالیانه‌ای که سازمان غذا و دارو دارد، موضوعی دپوی استراتژیک چنین داروهایی طبق نظارت دقیق سازمان غذا و دارو دنبال شود تا اگر بیماری به داروی خاصی نیاز داشت به جای اینکه تامین ارز، فرآیند انتقال دارو از خارج کشور به داخل حدود سه ماه طول بکشد و بیمار در انتظار دریافت دارو بسر ببرد، این دارو به سرعت در اختیار این فرد قرار بگیرد تا در درمان وی موثر واقع شود. 

وی ادامه داد: به شکل رسمی هنوز این اتفاق صورت نگرفته و بازهم اعلام می‌کنم که ما در سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر این آمادگی را داریم تا در این زمینه ورود کنیم. 

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره هزینه‌های بازسازی و بهسازی داروخانه مرکزی هلال احمر گفت: ما برای فرآیند بازسازی و بهسازی داروخانه مرکزی هلال احمر تلاش کردیم با حداقل هزینه‌ها این پروژه را انجام دهیم. 

عسکری با اشاره به اینکه برای این بهسازی و بازسازی صرفا بودجه یک روز فروش داروخانه اختصاص داده شد، تصریح کرد: تمام اقدامات فنی و زیرساختی ایجاد شده در داروخانه به همت تیم‌های فنی و مهندسی جمعیت هلال احمر با رعایت تمامی قواعد و صرفه جویی حداکثری انجام شد و این بهسازی و بازسازی با رقم بسیار اندکی به نسبت پروژه‌های مشابهی که ممکن است پیمانکاری آن به بخش‌های دیگر واگذار شود، انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز