خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

ممنوعیت واردات محصولاتی که توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۱۲۴

وزیر علوم گفت: واردات محصولاتی که توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شود ممنوع شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست روسای پارک‌های علم و فناوری کشور (توسعه، ارتقای زیست‌بوم فناوری و نوآوری؛ پیشران تولید و مهار تورم) عصر امروز ۱۳ دی‌ماه برگزار شد.

"محمدعلی زلفی‌گل" وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست بیان کرد: هدف از انتخاب سیستان و بلوچستان برای برگزاری برگزاری اجلاس روسای پارک‌های علم و فناوری در نقاط مختلف کشور این ایده را تسری دهیم که ایران فقط تهران نیست تا این واقعیت نهادینه شود.

زلفی‌گل افزود: در مورد پارک‌های علم و فناوری یکی از اقدامات که علاوه بر اهداف تولید نوآوری، جذب افراد صاحب ایده و زایش و رویش هسته های فناور ضرورت دارد؛ بحث نقش ترویجی فناوری و نوآوری در پارکهاست. مقالات علمی ترویجی یعنی فردی صاحب مکتب، مقاله ای بنویسد که عموم مردم متوجه تخصص فرد شوند یعنی عمومی سازی دانش تخصصی اتفاق بیفتد. در پارک های علم و فناوری ترویجی کردن یعنی بررسی کنیم که چه باید کرد تا رفت و آمد در پارک‌ها افزایش یابد؟

وزیر با بیان اینکه فناوری باید زایش و رویش شرکت های دانش بنیان را به همراه داشته باشد، گفت: معاونت علمی ریاست جمهوری شرکت های دانش بنیان را به سه سطح نوپا، نوآور و فناور تقسیم کرده اند.

زلفی‌گل عنوان کرد: روسای پارک‌های علم و فناوری باید برگزاری تورها، امریه، پسادکتری و دستیار فناوری و... که منجر رفت و آمد یادگیرندگان و دانشگاهیان می شوند را تسهیل کنند. همچنین باید دید هر پارک در ترویج علم و فناوری چقدر کارکرد داشته است. به این تقاضای وزارت علوم حتما جدا توجه داشته باشید.

زلفی‌گل در ادامه اظهار کرد: ۱۵ درصد از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس که دستیار فناوری بودند در پارک‌ها و شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور شدند. در کل کشور نیز این رقم ۲۵ درصد است.آیین نامه پژوهانه جدید همه فعالیت های اساتید را در برمی‌گیرد که هر کدام از فعالیت ها برای استاد پژوهانه در بر دارد.

وزیر افزود: به عنوان مثال استادی که تیمی ورزشی را در مسابقه ای ورزشی رسانده و مقامی آورده اند یا در گروه آموزشی در دانشکده خود با کار علمی برترین می شود یا کار خلاقانه و فناورانه و اختراعی دارد می تواند پژوهانه دریافت کند.

وزیر علوم تاکید کرد: ما دنبال این هستیم که شرکت های دانش بنیان آبادی ایجاد کنند. دولت زمین کم ندارد و هر جا را می توانیم، باید آباد کنیم و هر جایی بحث دانش بنیان به میان می آید، رشد خواهد داشت و آبادی به دست می آید.

وزیر علوم بیان کرد: دانشگاهیان سرمایه‌های نمادین هستند و هرجایی دانش بنیان‌ها و واحدهای فناور حضور دارند، شاهد ترقی و پیشرفت هستیم. ما هرچقدر با معاونت علمی ریاست جمهوری ارتباط نزدیک تری داشته باشیم موفق‌تر خواهیم بود.

زلفی‌گل گفت: آیین‌‌نامه دانش بنیان ها بخصوص ماده ۱۱ و ۱۳ آن بسیار موثر بوده است. در ایجاد منابع جدید برخی پارک‌ها موفق بوده اند. توافق نامه ای با وزارت صمت داشته ایم.

او اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان در هر پارک اگر بتوانند سایر شرکت ها را نیز با تعامل به پارک ها بیاورند اتفاق بسیار خوبی خواهد بود و موجب افزایش دانش بنیانی برخی محصولات می شود. بنابراین حمایت‌های خوبی صورت گرفته از جمله اینکه واردات محصولاتی که توسط شرکت های دانش بنیان تولید می شود ممنوع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز