خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران:

ارسال طرح جامع به شورای عالی ترافیک منطقی نبوده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۰۹۴

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران با تاکید بر الزام بررسی و تصویب طرح جامع حمل‌ونقل در شورای شهر گفت: طرح جامع به شورای عالی ترافیک اصلا منطقی و درست نبوده است، این اقدام از نظر ما واجد ایراد است، زیرا برای ارسال طرح، مصوبه صریح و الزام قانونی وجود دارد، حتی اگر به فرض محال قانون نیز وجود نداشت، بازهم نمی‌توانستیم طرحی که دارای ایرادات زیاد است و خود مشاور طرح آنها را پذیرفته است، تصویب‌شده ببینیم.

به گزارش ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم تصویب طرح جامع حمل‌ونقل در شورای اسلامی شهر تهران گفت: در مصوبه برنامه ۴ساله چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران آمده است که شهرداری موظف است پیش از آن که طرح جامع حمل‌ونقل را برای تصویب به شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور ارسال کند، باید آن را به شورای اسلامی شهر تهران ارائه دهد. 

وی افزود: با این وجود، عزیزان ما در شهرداری تهران کلمه ارائه را به عنوان صرفا  تشریفات اداری تلقی کرده‌ و گفته‌اند طرح را در قالب یک CD به شورای شهر تهران ارائه داده‌اند، اما به هیچ عنوان نه‌منظور قانونگذار این بوده است و نه عقل و منطق و این را می‌پذیرد که در برنامه ۴ساله چهارم فقط تقاضا کنیم که طرح را به شورا ارسال کنید و در مهمترین راهبردها و سیاست‌های شهری، تصمیمی در صحن شورا گرفته نشود. 

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه قبلا نیز گفته‌ایم که شورای شهر تهران به عنوان سیاست‌گذار اداره شهر، باید طرح را بررسی و تصویب کند، گفت: در ماده 80 قانون شوراها و در بند 23 و 24  آن، به صراحت گفته شده است که طرح‌ جامع شهرسازی که ترافیک را هم شامل می‌شود، باید به شورای اسلامی شهرها بیاید و تصویب شود و این مُرّ قانون است. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: دوستان شهرداری ادعا می‌کنند که فقط باید طرح جامع شهرسازی که در قانون به صراحت بیان شده است را به شورای  شهر تهران ارائه دهند، اما باید تاکید کنم در گذشته تمام اجزای طرح‌های جامع در قالب طرح شهرسازی ارائه می‌شدند، ولی اکنون به دلیل اهمیت طرح‌ها، آنها تفکیک شده‌اند و نباید از این موضوع برداشت اشتباه کرد و باید تمام طرح‌ها در شورا مورد بررسی قرار گیرند. 

وی با بیان این که چندین جلسه تخصصی با متخصصان و خبرگان درباره فایل ارسالی شهرداری به شورای شهر تهران برگزار شده است گفت: در  این جلسات با اشکالات جدی در طرح مواجه شدیم، شاید اگر این اشکالات  وجود نداشتند، این‌چنین روی آن پافشاری نمی‌کردیم تا منجر به ایجاد چالش شود، اما وقتی طرح ناقص و  دارای ایرادات را دیدیم و حتی خود مشاور طرح نیز به نقص و ایرادات اذعان کرد و از ما برای رفع آنها مهلت خواست، دیگر نمی‌توانیم اغماض کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به احکام دیگر برنامه چهارم گفت: در حکم یازدهم برنامه چهارم نیز تاکید کرده‌ایم که موضوعات ریلی شهر تهران همچون تراموا و ال‌آرتی باید به صورت مشخص در شورای شهر تهران به تصویب برسد، اما این موضوع نیز در دل طرح جامع مطرح ‌شده و تصمیماتی خارج از مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در حال انجام است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اقدام شهرداری تهران و ارسال طرح بدون تصویب آن در شورای شهر قانونی است یا خیر گفت: این اقدام از نظر ما واجد ایراد است، زیرا برای ارسال طرح، مصوبه صریح و الزام قانونی وجود دارد، حتی اگر به فرض محال قانون نیز وجود نداشت، بازهم نمی‌توانستیم طرحی که دارای ایرادات  زیاد است و خود مشاور طرح آنها را پذیرفته است، تصویب‌شده ببینیم.

تشکری هاشمی افزود: حتی مطالعات بخش‌هایی از سند جامع را نیز آماده نکرده‌اند و برای برخی ایرادات نیز پاسخی ارائه نشده و در چنین شرایطی، بردن طرح جامع به شورای عالی ترافیک اصلا منطقی و درست نبوده است. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: رئیس شورای  شهر تهران نیز در حال پیگیری موضوع است و در جلسات با شهرداری حتما اشکالات فنی را پیگیری خواهیم کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز