خبرگزاری کار ایران

اهداء بیش از ۲۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های کم برخوردار

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۷۷۱

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از اهداء بیش از ۲۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های کم برخوردار خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد احمدی صدر در آئین اهداء ۲۰۰ سری جهیزیه برای زوج‌های کم برخوردار در جمع خبرنگاران گفت: در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان و همچنین با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری برای آسان سازی ازدواج تلاش خواهیم کرد تا در شرایط سخت موجود در مسیر ازدواج تسهیل گر باشیم.

وی با اشاره به اهدای ۲۰۰ سری جهیزیه طی امروز و فردا ادامه داد: در همین راستا اقداماتی را از یک سال و نیم گذشته آغاز کردیم و چندین بسته جهیزیه در راستای ازدواج آسان تقدیم زوج‌های جوان شده است.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: امروز افتتاح مسیری است که برای آینده ترسیم کرده‌ایم تا برای زوج‌های کمتر برخوردار که برای آنها تهیه جهیزیه مسیری سخت شده است، کمک کنیم.

احمدی صدر با بیان اینکه پیشتر در مراحل مختلف هر بار ۳۰ الی ۵۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان اهداء شده است، خاطرنشان کرد: امروز بیش از ۲۰۰ سری جهیزیه شامل اقلام اساسی منزل تهیه و تقدیم زوج‌های جوان خواهد شد. ارزش ریالی این کالاها در مجموع ۱۰ میلیارد تومان است که این رقم با حمایت بخش‌های مردمی تأمین شده است.

وی ادامه داد: برنامه داریم برای سال آینده هر مسجد یک سری جهیزیه تهیه کند و این اقدام با محور مساجد در محلات تهران انجام خواهد شد تا به این ترتیب در پایان سال تعداد قابل توجهی جهیزیه به زوج‌های جوان اهداء شده باشد.

احمدی صدر با بیان اینکه در این برنامه از ظرفیت همه مناطق شهرداری تهران استفاده شده است، گفت: در همه مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران فراخوانی اعلام شد که مناطق با محوریت مساجد در هر منطقه خانواده‌های کمتر برخوردار را معرفی کردند که در مجموع ۲۰۵ زوج معرفی شد. لذا نزدیک به ۲۳۴ جهیزیه برای اهداء آماده شد. در حقیقت ۲۰۰ جهیزیه به صورت متمرکز توسط سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با کمک خیرین و مردم و ۳۴ جهیزیه نیز در مناطق آماده اهداء به زوج‌های جوان شد. تلاش خواهیم کرد که در آینده تعداد جهیزیه‌ها را افزایش دهیم.

به گفته مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ظرف یک سال و نیم گذشته با کمک خیرین و مدیریت شهرداری تهران نزدیک به ۷۰۰ مورد جهیزیه به زوج‌های جوان اهداء شده است.

وی ادامه داد: بی تردید این پویش باید تقویت شود تا کمک کنیم جوانانی که نیاز به جهیزیه دارند در مسیرشان تسهیل محقق شود.

احمدی صدر ادامه داد: همچنین ۱۳ هزار و ۵۰۰ بسته کمک معیشتی از شب یلدا تا کنون به خانواده‌های کمتر برخوردار تقدیم شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز