خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران اعلام کرد:

احتمال تسویه مطالبات شهرداری تهران از دولت تا سال آینده

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۶۴۷

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان این که دو ورزشگاه از هفت مجموعه در حال تهاتر پیش از این در اختیار باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس بود، اعلام کرد: از رقم سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان ارزش این هفت مجموعه، دو هزار میلیارد تومان به این دو ورزشگاه اختصاص دارد.

به گزارش ایلنا، لطف‌الله فروزنده در دویست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه شهردار پایتخت در خصوص مجوز واگذاری و تهاتر هفت فقره املاک متعلق به شهرداری تهران با ملک موسوم به ورزشگاه تختی متعلق به وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه جزئیات و سوابق کار مشخص است، اظهار داشت: طرح آزادراه شوشتری یک اقدام ارزنده است که در دوره آقای قالیباف شروع شد و امروز در تلاش هستیم که به نتیجه برسد.

وی با تاکید بر این که از زمانی که آقای زاکانی به دولت آمده است، بسیار فعال بوده و رئیس‌جمهور نیز با جدیت طرح‌های شهر تهران را دنبال کرده است، یادآور شد: تامین واگن‌های مترو پس از چند سال با همکاری دولت به نتیجه رسید. دولت همچنین در برقی‌سازی حمل‌ونقل عمومی نیز ارز مورد نیاز را بالغ بر یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون یورو تامین کرد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان این که دو ورزشگاه از هفت مجموعه در حال تهاتر بین شهرداری با وزارت ورزش پیش از این در اختیار باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس قرار داشت، اعلام کرد: از رقم سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان ارزش این هفت مجموعه، دو هزار میلیارد تومان به این دو ورزشگاه اختصاص دارد.

وی با بیان این که در سال قبل، چهار هزار میلیارد تومان را بر اساس اسناد موجود از محل مطالبات دولت در قالب مطالبات دستگاه های اجرایی و محل یارانه‌های بلیت مترو و اتوبوس با پیگیری‌های شهردار تهران و بنده محقق شد، گفت: تنها ما از دولت مطالبه نداریم و سایر دستگاه‌ها نیز طلبکار هستند. ما از مجلس در سال جاری و سال آینده مصوبه گرفته و خواهیم گرفت تا مطالبات تسویه شود.

فروزنده تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی مقاومت داشتند و ما در ماده ۷۷ موضوعات را پیگیری و مصوب کردیم که باید از مسیر سازمان برنامه و بودجه پیگیری می‌شد که این پیگیری ها در حال انجام است.

وی با بیان این که رئیس شورا نامه ارسال کرده است تا مطالبات زنده شود و ما نیز تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت، گفت: شهرداری تهران به دنبال این بود که مشکل آزادراه شهید شوشتری و کاهش ترافیک ناشی از آن حل شود. ما چوب حراج به املاک و اموال شهرداری نزده‌ایم، بلکه ما برای منافع شهرداری موارد مختلف را دنبال و مشکلات را با همکاری با ۱۱ دستگاه برطرف کردیم.

معاون شهرار تهران تاکید کرد: ما به تبصره پنج ماده ۶۹ نامه ارسال کردیم که بر اساس آن در صورت موافقت وزیر مربوطه، باید طرح به تصویب هیات وزیران برسد تا اجرایی شود. ما با وزیر ورزش گفت‌وگو کردیم و پذیرفتیم که زمین به وزارت ورزش تحویل دهیم. مشکلات زمین منطقه ۱۸، ۱۹و ۲۰ حل شده است و در منطقه چهار مذاکراتی با طرف چینی برای راه اندازی دهکده ورزشی انجام دادیم و از سویی با بنیاد، تفاهماتی را برای ۲۰۰ هکتار در منطقه ۱۵ برای راه‌اندازی مجموعه آبی دنبال کردیم.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، فروزنده در پایان با اعلام این که روزی که ما آمدیم، ۶۹ مجموعه ورزشی تعطیل بود و امروز ۶۳ مجموعه فعال شده است، گفت: ۲۱۳ مجموعه ورزشی توسط سازمان ورزش و ۱۳۷ مجموعه نیز توسط مناطق اداره می‌شود. دغدغه شورا برای حفظ سرانه‌های ورزشی درست است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز