خبرگزاری کار ایران

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:

هدف ما در تحقیقات حل مسائل فعلی و آینده کشور در حوزه سلامت است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۴۰۱

نشست هم‌اندیشی و تقدیر از پژوهشگران برتر کشور با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و جمعی از پژوهشگران برگزار شد و ضمن تقدیر از ده پژوهشگر برتر کشور، از چهار داروی جدید نیز رونمایی شد.

به گزارش ایلنا به گزارش وبدا یونس پناهی در این نشست که در ستاد دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت هفته پژوهش گفت: هدف ما در زمینه تحقیقات و فناوری، رسیدن به مرجعیت علمی و ورود به سرآمدان عرصه علم و فناوری و نهایتاً حل مسائل و مشکلات فعلی و آینده کشور در عرصه سلامت است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به این اهداف نیازمند برنامه‌ریزی هستیم که در قدم اول پاسخ‌گویی به نیازهای حوزه سلامت باید شناسایی شود، افزود: مأموریت‌های مان متناسب با نیازهای مان است. ضمن نیازسنجی از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در زمینه شناخت نیازهای حوزه سلامت که در حوزه پژوهش قابل انجام باشد، هفت تهدید حوزه سلامت را در زمینه نیازهای این حوزه، از بیماری‌ها تا مسائل مربوط به جمعیت، تغییرات اقلیمی، مسائل جامعه از جمله اعتیاد، دارو و تجهیزات مصرفی و سرمایه‌ای دسته‌بندی کرده‌ایم و از دانشگاه‌ها خواستیم تا متناسب با ظرفیت و زیرساخت‌های شان به‌صورت پروژه ای به آنها بپردازند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با تاکید بر رویکرد این معاونت برای توزیع عادلانه منابع مالی در دانشگاه‌های علوم پزشکی، یادآور شد: تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور متناسب با تهدیدات، مسئله‌ محور شده‌اند و در مراکز تحقیقاتی به نیازهای روز جامعه پرداخته می شود.

پناهی با اشاره به مدیریت مطلوب بیماری‌ها در آینده گفت: قدم دیگر در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در راستای نیازهای فعلی و آتی کشور، راه‌اندازی کمیته آینده‌نگر در این معاونت بوده که باتوجه‌ به حضور بسیاری از بزرگان حوزه سلامت در این کمیته و تقویت زیرساخت‌ها، به نتایج مطلوبی در زمینه‌های ژن‌درمانی، مهندسی بافت، استفاده از هوش مصنوعی رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه تولید علم و فناوری در یک امتداد و صرفاً معادل با مقاله‌نویسی نیست، افزود: مقاله یک شروع است و هدف نهایی آن باید تولید یک محصول یا فناوری باشد، باید پژوهش را تا رسیدن به مقصد که می تواند یک فناوری، محصول یا پروتکل است ادامه یابد. در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با تغییر نگرش در حوزه تولید علم، سعی در تدوین لاین های تحقیقاتی محققین و پژوهشگران در اولویت قرار دارد.

پناهی خاطرنشان کرد: از دیگر تغییرات ساختاری که ایجاد شده، جشنواره رازی است که از جشنواره تحقیقات به جشنواره تحقیقات و فناوری رازی تغییر و تحقیقات دانشجویی به کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی تغییر یافته است که نتایج مطلوبی نیز حاصل شده است.

وی سیاست اصلی این معاونت را تشویق پژوهشگران و محققان دانست و گفت: جشنواره تحقیقات و فناوری رازی 2 بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز