خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

بیش از ۵۰ هزار معلم با سازوکار جدید استخدام شده اند/ ضرورت احداث اردوگاه ملی و بین المللی شهید سلیمانی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۳۰۵

وزیر آموزش و پرورش در یازدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان که در محل مرکز آموزشی-رفاهی فرهنگیان (هتل آسمان) کرمان برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش تصویر آینده کشور است.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی ضمن تبیین ضرورت احداث اردوگاه ملی و بین المللی شهید سلیمانی در شهر کرمان، گفت: امیدواریم در پنجمین سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی یعنی دی ماه ۱۴۰۳ فاز اول اردوگاه افتتاح شود و در سه سال متوالی به تدریج اعتبارات تامین و دو فاز دیگر هم تکمیل شود. 

وی افزود: اعتبار ساخت این اردوگاه از سه محل باید تامین شود، هم اعتبارات استانی، هم اعتبارات مولدسازی و هم از ظرفیت نمایندگان مردم شهرستان‌های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی که می‌توانند از شرکت‌های صنعتی - معدنی و…کمک بگیرند. 

وزیر آموزش و پرورش گفت: کرمان ظرفیت‌های زیادی دارد، موضوع بسته رونق استان باید تا پایان دی ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گیرد، کارهای ماده ۲۳ انجام شده محل تامین اعتبار هم مشخص شده و صد در صد زمین در نظر گرفته شده برای اردوگاه هم متعلق به آموزش و پرورش است. 

صحرایی اظهار کرد: ساختمان فعلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان بایستی ارزش افزایی و تجاری‌سازی شود و بخشی از عواید آن صرف ساخت اردوگاه شود. 

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش تصویر آینده کشور است، هر چه برای تعالی آن بکوشیم کم است، موضوع تراکم زیاد کلاس‌ها در برخی مدارس باید پیگیری شود، مقرر شده اموالی از آموزش و پرورش که در اختیار سایر دستگاه هاست، ظرف مدت یک سال باید تعیین تکلیف شوند. 

وزیر آموزش و پرورش گفت: تحول، سخت است اما ۸ اقدام تحولی در آموزش و پرورش دولت سیزدهم داریم از جمله رتبه‌بندی که با همه تنگناها اجرا شد و درصدی از حقوق فعلی معلمان از محل اجرای رتبه‌بندی است، افزایش رتبه‌های تک رقمی و دو برابر شدن رتبه‌های برتر کنکور به ویژه در استان کرمان، مدرسه‌سازی و آینده‌سازی که دولت ۶ هزار مدرسه در کشور تا حالا ساخته یا تکمیل کرده است و ۱۰۰۰ مدرسه هم تا بهمن ۱۴۰۲ آماده می‌شود. 

وی افزود: در طرح شهید سلیمانی بیش از ۲ هزار فضای ورزشی در کشور ایجاد شده است، ساختارسازی یکی از اقدامات مهم این دولت است، سازمان توتک (تعلیم و تربیت کودک) تاسیس شد و آموزش و پرورش متولی مهدکودک‌ها شد، تاسیس باشگاه دانش پژوهان برای انگیزه بخشی به نخبه‌ها از دیگر اقدامات دولت است، بیش از ۵۰ هزار معلم با سازوکار جدید استخدام شده، دانشگاه فرهنگیان بسیار توسعه یافته است و در توسعه متوازن هنرستان‌ها اقدامات اثربخشی انجام شده و بسیاری از دانش آموزان ما از دیپلم صاحب شغل می‌شوند. 

یازدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، جمعی از مسئولان وزارت آموزش و پرورش و استان در مرکز آموزشی-رفاهی فرهنگیان (هتل آسمان) کرمان برگزار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز