خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

بیمارستان سوانح سوختگی در کن به زودی تکمیل می‌شود/هیات امنای صرفه جویی ارزی یک نهاد بسیار چابک است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۷۷۳

معاون درمان وزارت بهداشت توضیحاتی درباره افزایش تخت‌های سوختگی ارائه کرد.

«سعید کریمی» معاون درمان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اهمیت پیشگیری از سوختگی گفت: پیشگیری از سوختگی بسیار مهمتر از درمان است چراکه ممکن است فردی که دچار سوختگی می‌شود تا آخر عمر نیازمند درمان باشد. 

وی درباره افزایش بخش‌های سوختگی ادامه داد: در دو سال گذشته تعداد زیادی بخش‌های سوختگی به چرخه درمان اضافه شده است، در تهران نیز یک بیمارستان بزرگ در منطقه کن برای بیمارانی که دچار سوختگی می‌شوند در حال تکمیل است که این بیمارستان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایران است و انشالله به زودی آماده خواهد شد. 

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به افزایش بخش‌های آی سی یو مربوط به سوختگی، تصریح کرد: درمان سوختگی بسیار هزینه بر است و نیاز به حمایت دارد. ما در لایحه بودجه سال گذشته پیشنهاد یک ردیف بودجه برای این را دادیم. بیماری‌هایی مانند روانپزشکی و سوختگی چون درآمدزا نیستند و هزینه‌های بسیار زیادی دارند حتما نیاز به حمایت دارند از همین رو ما در برنامه‌های حمایتی‌مان حمایت از بیماران سوختگی و روانپزشکی را در معاونت درمان به عنوان یک بسته مجزا داریم و به بیمارستان‌ها پوشش می‌دهیم. 

کریمی درباره گلایه بیمارستان مطهری درخصوص‌عدم اختصاص ردیف ۲۲ از سوی وزارت بهداشت گفت: قبلا یک اعتباری از محل درآمد هدفمندی یارانه‌ها که حدود ده درصد هدفمندی یارانه‌ها بود در اختیار معاونت درمان قرار داشت متاسفانه در سال گذشته در بودجه‌ای که مصوب شد علیرغم اینکه ما خیلی هم اصرار کردیم اما این بودجه صفر شد و ده درصد هدفمندی را هم برای طرح دارویار اختصاص دادند البته از طرفی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج ایجاد شد که در اختیار بیمه است. 

وی ادامه داد: ما وقتی منابعی نداشته باشیم از کجا می‌خواهیم اعتبارات را تخصیص دهیم، این اشکالی است که در سال گذشته در زمانی که بودجه تصویب شد علیرغم فریادهایی که ما زدیم، صورت گرفت. 

معاون درمان وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا در بودجه امسال این اعتبار بازهم در نظر گرفته نشده؟ گفت: امیدواریم این اتفاق نیفتد و این اعتبار در نظر گرفته شود. ده درصد هدفمندی و یک درصد ارزش افزوده منابعی است که باید در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد وزارت بهداشت یک نهاد خدمت رسان است و خدمت بدون منابع که نمی‌شود بنابراین اگر این منابع را در اختیار ما نگذارند، دچار مشکل می‌شویم. 

کریمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره همکاری معاونت درمان با هیات امنای صرفه جویی ارزی تصریح کرد: ما در معاونت درمان رابطه بسیار تنگاتنگی با هیات امنای صرفه جویی ارزی داریم چراکه هیات امنای صرفه جویی ارزی بازوی ما هستند. ما در حوزه درمان با فوریت‌ها مواجه هستیم یعنی ممکن است که به صورت فوریتی مشکلاتی ایجاد شود و تجهیزات و امکاناتی نیاز باشد هیات امنا یک نهاد بسیار چابک است و در این موارد در کمترین زمان ممکن این مشکلات را برطرف می‌کند. 

وی ادامه داد: بعضا پیش آمده است که در یک مرکزی دستگاه سی تی اسکن از کار افتاده است اگر ما بخواهیم منتظر مسیر عادی باشیم ممکن است چند هفته طول بکشد تا بتوانیم آن را جایگزین کنیم و مردم برای دریافت این خدمت عادی بعضا مجبور باشند از شهری به شهر دیگری بروند. در حالی که هیات امنا در کمترین زمان ممکن این مشکلات را رفع می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز