خبرگزاری کار ایران

معاون وزارت بهداشت تاکید کرد:

مردم در هر سنی باید سالی یکبار فشارخون و قندخون خود را اندازه‌گیری کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۵۸۲

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه ۱۸۲ شهر در برنامه سلامت خانواده حضور دارند‌، گفت: مردم در هر سنی باید حداقل سالی یکبار فشارخون و قندخون خود را اندازه گیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت در حاشیه همایش تبیین جایگاه، خدمات ماندگار در نظام سلامت و آیین نکوداشت عباس شیبانی (بنیانگذار هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی)، که در بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار شد در جمع خبرنگاران، گفت: تامین تجهیزات بهداشت و کیت‌های تشخیصی آزمایشکاهی توسط هیئت امنای ارزی انجام می‌شود.

وی درباره وضعیت اجرای پویش ملی سلامت با هدف غربالگری پرفشاری خون و دیابت، گفت: به ده روز پایانی پویش نزدیک می شویم.  مهم ترین هدف این بود که بتوانیم برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع را به مردم بشناسانیم و در کنار آن درباره دو عامل خطر مهم سلامتی به مردم آگاهی دهیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت: جمعیت بالای ۱۸ سال ۵۴ میلیون نفر برآورد شدند که در پویش شرکت داده شوند. الان حدود ۲۳ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال ۲۳ درصد و جمعیت بالای ۳۰ سال ۳۳ درصد دچار پرفشاری خون هستند. در ۱۰ روز نهایی پویش قصد داریم با همکاری هلال احمر و بسیج کار را پیش ببریم تا تعداد غربالگری‌ها افزایش یابد.

به گفته وی تا صبح امروز ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در این غربالگری شرکت کردند‌ و روزانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزارنفر غربالگری می‌شوند‌.

فرشیدی گفت: حدود ۵۰۰ هزار نفر پرفشاری خون و نزدیک ۲۵۰ هزارنفر مشکوک به دیابت هستند و باید آزمایش تخصصی تر بدهند تا درمورد بیماری آنها به یقین برسیم.

وی با تاکید براینکه پرفشاری خون هیچ علامتی ندارد، گفت: بنابراین اصلاح سبک زندگی ضروری است و مردم در هر سنی باید حداقل سالی یکبار فشارخون و قندخون خود را اندازه گیری کنند.

فرشیدی تصریح کرد: ذیل پویش هر کد ملی که به ما مراجعه کرده است ثبت می‌شود و اگر بیمار یا مشکوک شناخته شوند به مراقب سلامت منطقه مربوطه ارجاع داده می‌شوند.

وی ادامه داد: اکنون ۱۸۲ شهر در برنامه سلامت خانواده حضور دارند‌. تقریبا تمام شهرها درگیر برنامه هستند. با تکمیل کار در شهرها بحث ارجاع استاندارد بیمار از سطح یک به بالاتر انجام می‌شود و تمام سطوح ارائه خدمت در استان‌ها کامل می‌شود.

فرشیدی درباره غربالگری سایر بیماری ها خاطرنشان کرد: هرزمان احساس شود نظام شبکه بهداشتی در تشخیص بیماری‌ها دچار کمبود شود، پویش‌های مشابهی هم اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز