خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگی هنری آموزش و پرورش:

تشویق مدارسی که اعتکاف را به عنوان نقطه تربیتی در فعالیت‌ها قرار می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۳۵۰

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی آموزش و پرورش گفت: باید تلاش کنیم اعتکاف دانش آموزی به عنوان یک حرکت تربیتی قلمداد شود و دانش آموزان از این برنامه تربیتی به نحو احسن استفاده کنند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام محمدحسین پورثانی افزود: از جمله نهادهای برگزار کننده اعتکاف دانش آموزی، بسیج دانش آموزی و بسیج مستضعفین هستند که پای کار آمدند. موضوع اعتکاف فرصت مغتنمی است که باید هیات‌های مذهبی، مساجد، تشکل‌های دانش آموزی و مدارس از این ظرفیت تربیتی استفاده کنند. 

پورثانی با بیان اینکه مدارسی که اعتکاف را به عنوان نقطه تربیتی و محور شدن در فعالیت‌های مدرسه، قرار می‌دهند، تشویق می‌شوند، درباره برگزاری برنامه‌های آموزشی در اعتکاف گفت: با مصوبه شورای مدرسه، این امر عملی می‌شود زیرا در این صورت در مدرسه یک اردوی تربیتی برگزار می‌شود. 

وی اضافه کرد: در جریان اعتکاف، آموزش و پرورش امسال به طور جدی ورود کرده است. همچنین ستاد اعتکاف دانش آموزی داریم و جریان اعتکاف به عنوان یک جریان بسیار ویژه و پرتسری اجرا می‌شود از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌شود که اعتکاف دانش آموزی به عنوان یک پایه محکم بنا و هرساله برگزار شود. 

پورثانی همچنین در پایان بر استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش آموزی، جریان‌های انقلابی و جهادی برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها پیرامون برگزاری اعتکاف دانش آموزی امسال تاکید کرد. 

حجت الاسلام حمید نیکزاد مشاور وزیر آموزش و پرورش نیز در ادامه این جلسه گفت: بحث اعتکاف دانش آموزی در آموزش و پرورش مورد بحث و برنامه ریزی است و این موضوع در معاونت پرورشی و فرهنگی دنبال می‌شود. برای برگزاری اعتکاف باید ظرفیت‌ها مانند تعداد مساجد، ستاد اعتکاف و… را مورد توجه قرار دهیم. 

وی در ادامه ضمن بیان نکاتی پیرامون نحوه برگزاری اعتکاف دانش آموزی بر برگزاری هرچه بهتر این امر تاکید کرد. 

حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان نیز در این جلسه گفت: فرصت اعتکاف دانش آموزی باید از فضای عمومی اعتکاف پررنگ‌تر و این موضوع باید متناسب با فضای حضور نوجوانان باشد. 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، وی ادامه داد: در اتحادیه ارتباطی را بین موضوع اعتکاف و دهه فجر برقرار می‌کنیم و با اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های لازم این مهم را مورد توجه قرار خواهیم داد. 

گفتنی است در این جلسه هریک از اعضا از نهادها و دستگاه‌های مختلف، به بیان نکاتی پیرامون بحث اعتکاف دانش آموزی پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز