خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار در نشست خبری:

نمی‌پذیرم که شهر تهران تمیز نیست/ دستفروشان چهارراه ولیعصر به نقطه دیگری منتقل می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۸۸۳۰

معاون شهردار تهران با بیان این که دستفروشان چهارراه ولیعصر (عج) در نیمه اول دی‌ماه به نقطه دیگری منتقل خواهند شد، در پاسخ به انتقادها درباره وضعیت نامناسب نظافت شهر تهران گفت: نمی‌پذیرم که شهر تهران تمیز نیست و نمی‌توان نمره پایینی به وضعیت نظافت معابر پایتخت داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست‌ شهرداری تهران ظهر امروز (دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: ایام دهه فجر، نیمه شعبان، استقبال از بهار طبیعت و... را در پیش رو داریم و از همین امروز توصیه‌های لازم را به شهرداری‌های مناطق انجام داده‌ایم تا خود را برای این ایام آماده کنند.

وی افزود: نشستی با شهردار تهران و شهرداران ۲۲ منطقه و ستاد معاونت‌ها داشتیم و در آن جلسه گزارش ۲۰ محوری به شهردار تهران اعلام شد و شهردار تهران ۸ محور را برای معاونت خدمات شهری به عنوان اولویت انتخاب کردند و خواستند که تمام مسائل کاریمان را با این ۸ محور تطبیق دهیم. ما این ۸ محور را به حوزه خدمات شهری ابلاغ و نظرات همکاران را گرفته‌ایم.

نظری در توضیح بیشتر درباره ۸ محور فعالیت معاونت خدمات شهری شهرداری تهران گفت: تحول در نگهداشت شهر ، آمادگی مدیریت شهری برای بارش نزولات و موارد فوق‌العاده، تغییر در چهره شهر با اتکا به مبلمان شهر و نورپردازی، تحول نگهداشت و توسعه فضای سبز، ارتقای سطح خدمات میادین تره‌بار و توسعه بازارهای سازمان میادین در ابعاد کمی و کیفی و ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون و رفع سد معبر از جمله اولویت‌های کاری تعیین‌شده توسط شهردار تهران برای معاونت خدمات شهری است.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت اجرای طرح ساماندهی دستفروشان چهارراه ولیعصر (عج) اظهار داشت: امیدوارم در نیمه اول دی‌ماه با انتقال دستفروشان این محدوده به نقطه‌ای دیگر، ساماندهی این محدوده را انجام دهیم. این افراد مخل آسایش مردم و به تعبیری مغازه‌های غیرقانونی هستند که باید با فرهنگسازی این موضوع را حل کرد.

برخی میادین میوه و تره‌بار به صورت آزمایشی به چرخ‌های دستی مجهز می‌شوند

نظری در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: یکی از درخواست‌های مردمی، اصلاح رفتار همکاران ما در میادین میوه و تره‌بار است و تذکر جدی داده شده و در حال طراحی لباس مناسب برای کارکنان میادین هستیم، یکی دیگر از درخواست‌های مردمی استفاده از چرخ‌های دستی برای آسایش بهتر برای شهروندان در میادین میوه و تره‌بار است که به‌زودی برخی میادین به صورت آزمایشی به چرخ‌های دستی مجهز خواهند شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: برنامه شهرداری این است که بهشت زهرا (س) با توجه به شهدا و بزرگانی که در آن دفن شده‌اند، به یک مرکز فرهنگی ویژه در پایتخت تبدیل شود. همچنین تلاش می‌کنیم در بهشت زهرا با کمترین قیمت خدمت‌گذاری کنیم و در مقایسه با کلانشهرها، قیمت خدمات آرامستان بهشت زهرای تهران پایین‌تر است. 

وی همچنین در پاسخ به انتقادها درباره وضعیت نامناسب نظافت شهر تهران گفت: نمی‌پذیرم که شهر تهران تمیز نیست و نمی‌توان نمره پایینی به وضعیت نظافت معابر پایتخت داد. البته وضعیت نظافت معابر شهر با شرایط مطلوب فاصله دارد و سعی کرده‌ایم با اصلاح قراردادها با پیمانکارها شرایط را بهتر کنیم و با ابلاغ این قراردادها شاهد تحول در وضعیت نظافت معابر پایتخت خواهیم بود.

راه‌اندازی اپلیکیشن «نوماند» برای حذف زباله‌گردی از تهران

نظری با بیان این که پس از ابلاغ قراردادهای اصلاح‌شده با پیمانکاران حوزه پسماند و خدمات شهری، حقوق پاکبان‌ها و نیروهای تحت قرارداد با پیمانکاران افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: شهرداری در برنامه‌ای تحولی به‌دنبال یکپارچه‌سازی خدمات رفت‌وروب با محوریت سازمان مدیریت پسماند است. در حال حاضر برای الکترونیکی کردن صورت‌وضعیت خدمات حوزه رفت‌وروب معابر با همکاری سازمان فاوای شهرداری تلاش می‌کنیم و همچنین با راه‌اندازی اپلیکیشن «نوماند»، به‌دنبال حذف زباله‌گردی از تهران هستیم.

معاون شهردار تهران همچنین به کنترل حریم شهر تهران با استفاده از مانیتورینگ اشاره کرد و گفت: شرکت شهربان و حریم‌بان با محوریت مناطق ۲۲ گانه برنامه خود برای نظم در شهر را باید اعلام کند. برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در داخل و حریم شهر و همچنین برخورد با سد معبر در سطح شهر تهران از جمله وظایف این شرکت است. همچنین کنترل حریم شهر با استفاده از مانیتورینگ در دستور کار قرار گرفته است و به‌دنبال آن هستیم که با استفاده از این روش، پیش از شروع هرگونه ساخت‌وسازی در محدوده حریم پایتخت، جلوی این اتفاق را بگیریم.

وی همچنین درباره اقدامات سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران هم گفت: امسال در ۲ هزار هکتار از حریم شهر تهران درختکاری می‌شود تا مساحت کمربند سبز حاشیه پایتخت به ۴۸ هزار هکتار برسد. این درختکاری‌ها در ۱۱ نقطه از حاشیه شهر تهران انجام خواهد شد و به این صورت، جلوی ساخت‌وساز در این مناطق را خواهیم گرفت. همچنین فاز اول بوستان چهارباغ هم به مساحت ۴۵ هکتار تا پایان سال افتتاح خواهد شد. فاز اول طرح روددره فرحزاد به مساحت ۵۴ هکتار نیز تا پایان سال ۱۴۰۲ به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

۴ نقطه برای احداث آرامستان‌های جدید در شهر تهران مشخص شده است

نظری همچنین در پاسخ به این سوال که آیا موضوع برنامه‌ریزی برای احداث آرامستان جدید تهران در محدوده کوه‌های بی‌بی‌شهربانو منتفی شده است یا خیر، عنوان کرد: شکی نیست که ظرفیت بهشت زهرا (س) در حال اتمام است و نیاز به ایجاد آرامستان‌های جدید داریم. ساخت آرامستان کار سختی نیست، بلکه جانمایی زمین لازم برای این کار در حاشیه پایتخت دشوار است. در حال حاضر ۴ نقطه را برای احداث آرامستان‌های جدید تهران مشخص کرده‌ایم و در حال تملک اراضی مربوطه هستیم؛ البته هیچ‌کدام از نقاطی که پیش از این مطرح شده بود، به طور کامل منتفی نشده است.

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران ادامه داد: اخیرا نشستی را با جناب سرهنگ موسوی، رئیس پلیس راهور تهران برای هماهنگی ترافیکی در زمان بارش برف و باران برگزار کرده‌ایم تا نیروهای پلیس با نیروهای خدمات شهری هماهنگ باشند تا در هنگام وقوع بارش‌ها مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود. مردم در روزهای برفی باید تردد کمتری در حین وقوع بارش داشته باشند و افزایش تعامل شهروندان با شهرداری و پلیس باعث ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به مردم خواهد شد.

وی در پایان گفت: دستورالعمل برف‌روبی به شهرداری‌های مناطق اعلام شده است و مناطق باید سناریوی برف‌روبی خود را به مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران اعلام کنند. سازمان مدیریت پسماند هم ماشین‌های تخصصی خود را در خدمت مناطق قرار داده است و خودروهای پشتیبانی هم آماده هستند و همه تمهیدات اندیشیده شده است تا در صورت بارش برف، مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز