خبرگزاری کار ایران

با تصویب شورای عالی حفاظت محیط‌زیست؛

۱۱ منطقه جدید به مناطق تحت حفاظت سازمان محیط‌زیست افزوده شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۴۵۸

معاون محیط‌زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: با تصویب شورای عالی محیط‌زیست کشور ۱۱ منطقه حفاظت‌شده جدید و ۲ محدوده به مناطق تحت حفاظت سازمان محیط‌زیست الحاق شد.

به گزارش ایلنا، حسن اکبری، معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به جلسه شورای عالی محیط‌زیست اظهار داشت: در سی و هفتمین جلسه شورای عالی محیط‌زیست بازنگری محدوده ۵۰ طرح هادی روستایی واقع در مناطق چهارگانه محیط‌زیست در این جلسه مصوب شد که مساحتی بالغ بر ۲۹۴ هکتار را شامل می‌شود.

وی افزود: در این جلسه همچنین ۱۳ مورد ارتقای سطح و الحاق به مناطق مورد بررسی قرار گرفت که ۲ مورد از آنها الحاق و ۱۱ مورد مناطق جدید بودند که هر ۱۳ منطقه مورد تصویب این شورا قرار گرفت.

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: این مناطق در استان‌های تهران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، بوشهر و آذربایجان غربی قرار داشتند که مجموعا بالغ بر ۴۵۰ هزار هکتار را شامل می‌شود.

وی تاکید کرد: در این جلسه همچنین ۱۵ مورد اصلاح و بازنگری در مناطق حفاظت‌شده در ۱۱ استان مطرح شد که این مناطق عمدتا در حاشیه مناطق قرار داشتند و برای اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای خدماتی و معدنی توسط دستگاه‌های مرتبط لحاظ خواهد شد.

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست، اکبری در پایان گفت: مجموعه این مصوبات در شورای عالی محیط‌زیست کمک شایانی به رفع موانع و مشکلات مردم کرده است و همچنین افزایش کمیت و  کیفیت در امر حفاظت محیط‌زیست در استان‌ها را به‌دنبال خواهد داشت که برگزاری سومین جلسه شورای عالی محیط‌زیست با حضور ریاست محترم جمهور از ابتدای دولت سیزدهم، نشان‌دهنده اهتمام ویژه دولت در امر حفاظت از محیط‌زیست است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز