خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان به ایلنا خبر داد:

ساختمان اداره‌کل منابع طبیعی استان تهران توسط شهرداری پلمپ شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۱۶۰

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران از پلمب اداره‌کل منابع طبیعی استان تهران به همراه ۱۸ واحد مسکونی توسط شهرداری منطقه ۱۰ پایتخت به دلیل بدهکار بودن کمیته امداد به شهرداری تهران خبر داد.

«رضا بیانی» مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تشریح جزئیات این خبر گفت: از حوالی ظهر امروز سه‌شنبه ۲۱ آذرماه، شهرداری منطقه ۱۰ با استفاده از یک دستگاه جرثقیل و تعدادی نیوجرسی و به استناد رأی صادرشده توسط کمیسیون ماده ۱۰۰، مشغول پلمب کردن ساختمان اداره‌کل منابع طبیعی استان تهران و ۱۸ واحد مسکونی مجاور آن در خیابان کلهر هستند. 

وی افزود: این ساختمان‌ها در سال‌های میانی دهه ۹۰ با همکاری بین بنیاد مستضعفان و کمیته امداد امام خمینی (ره) ساخته شده است و اداره‌کل منابع طبیعی استان نیز از سال ۹۵ طبق تهاتر صورت‌گرفته با بنیاد، تشکیلات خود را به ساختمان اداری موجود در این زمین منتقل کرده است. البته در سال‌های بعد، کمیته امداد سهم بنیاد را خریده و اکنون مالکیت ساختمان اداره‌کل منابع طبیعی استان تهران و ۱۸ واحد مسکونی مجاور آن متعلق به کمیته امداد است و اداره‌کل و واحدهای مسکونی مجاور آن مستأجر کمیته امداد محسوب می‌شوند. 

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران ادامه داد: آن‌طور که آقای اخ‌الصنایع، شهردار محترم منطقه ۱۰ به اینجانب اعلام کرده است، کمیته امداد حدود ۲۴۰ میلیارد تومان به شهرداری تهران بدهکار است. البته این بدهی از سال‌های قبل هم وجود داشته و رأیی هم که اکنون عوامل شهرداری منطقه براساس آن مشغول پلمب کردن ساختمان اداره‌کل منابع طبیعی استان و واحدهای مسکونی مجاور آن هستند، در سال ۹۶ توسط کمیسیون ماده ۱۰۰ شهر تهران صادر شده است. 

بیانی خاطرنشان کرد: برای ما جای سوال است که چرا شهرداری تهران اکنون بعد از ۶ سال از صدور این رأی، در حال اجرای آن است؟ البته در ماه‌های قبل نیز چند بار عوامل شهرداری منطقه ۱۰ قصد داشتند اداره‌کل منابع طبیعی استان را پلمب کنند، ولی مساله با کدخدامنشی حل شد، اما این بار مسئولان شهرداری تهران در اجرای حکم پلمب مصر هستند. ساختمان اداره‌کل منابع طبیعی استان در حالی پلمب می‌شود که ما به عنوان مستأجر، هیچ‌گونه بدهی به کمیته امداد نداریم، بلکه این کمیته امداد است که به شهرداری بدهکار است. 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهردار محترم تهران می‌تواند موضوع طلب شهرداری از کمیته امداد را از مسیر رایزنی در هیات دولت پیگیری کند و قطعا سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نیز می‌تواند از طریق تهاتر به حل این مساله کمک کند. برای ما جای سوال است که چرا شهرداری این مسیر را پیگیری نکرده و به‌دنبال پلمب ساختمان یک دستگاه حاکمیتی یعنی اداره‌کل منابع طبیعی استان تهران است؟ 

وی در پایان گفت: رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ مربوط به پلمب واحدهای اداری است، حال آن که بخشی از این زمین کاربری اداری و بخشی دیگر کاربری مسکونی دارد؛ بنابراین این رأی از اساس دچار اشکال است، اما حتی اگر این رأی اشکال نداشت، بازهم می‌شد با توافق بین دستگاه‌های حاکمیتی ذی‌ربط مساله حل شود و نیازی به اصرار شهرداری برای پلمب ساختمان اداره‌کل و ۱۸ واحد مسکونی مجاور آن نبود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز