خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران:

به‌دنبال انتقال تکنولوژی و استفاده از ظرفیت‌های چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۰۹۴

معاون شهردار تهران گفت: به‌دنبال انتقال تکنولوژی و استفاده از ظرفیت‌های طرف‌های چینی برای سرمایه‌گذاری هستیم.

به گزارش ایلنا، لطف‌الله فروزنده، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در جلسه شورای معاونان مالی، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران گفت: ما امروز در آستانه تحولی  بنیادی نه‌تنها در سطح شهر و شهرداری تهران بلکه در مقیاس کشور هستیم. 

وی افزود: سفر شهردار تهران به چین دستاوردهای زیادی برای پایتخت به همراه داشت و امیدوارم با بهره‌برداری از این دستاوردها، شاهد برقی کردن حمل‌ونقل در تهران باشیم که مهمترین اثر آن کاهش آلودگی است. امیدواریم با عملیاتی شدن طرح، هم کلانشهر تهران و هم سایر کلانشهرها که درگیر آلودگی هستند، از مزایای این حرکت بزرگ بهره‌مند شوند. 

معاون شهردار تهران با تاکید بر این که به‌دنبال انتقال تکنولوژی و استفاده از ظرفیت‌های طرف‌های چینی برای سرمایه‌گذاری هستیم، اظهار داشت:  تلاش داریم  که کشور ایران با دستیابی به تکنولوژی‌های مربوط به برقی‌سازی حمل‌ونقل، ساخت تجهیزات حمل‌ونقل ریلی، تولید دستگاه پسماندسوز و... به عنوان هاب منطقه مطرح شود. 

فروزنده بیان کرد: افق ما بسیار روشن است و در چار چوبی که شورا مشخص کرده است، اهداف و برنامه‌های خود را دنبال می‌کنیم، مضافا تلاش داریم در چارچوب بودجه مصوب و حتی فراتر از سقف بودجه مصوب، اهداف برنامه‌ریزی‌شده را با نظر شورای شهر محقق کنیم. 

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان این که معمولا در سه ماهه پایانی سال، درآمدهای شهرداری افزایشی است، گفت: این امر الزاماتی برای مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها به دنبال دارد که در مسیر انضباط مالی، شفافیت و کاهش هزینه‌ها گام‌های روبه جلو بردارند. 

وی با اشاره به این که تا کنون اتفاقات خوبی در حوزه مالی شهرداری تهران رخ داده است، افزود: محور کاری معاونت در ۱۲ محور اصلی تعریف شده است که در این راستا، محور هر اداره کل، سازمان و شرکت کاملا شفاف و مشخص است؛ به طور مثال، در حوزه درآمدی تمام تلاش ما این است که حق و حقوق شهرداری به طور کامل احصا شود که در همین راستا، امسال از رشد قابل توجهی در ارزش افزوده و سایر آیتم‌ها از جمله عوارض گمرکی و ... برخوردار بودیم و این مسیر ادامه دارد. 

براساس اعلام روابط‌عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، فروزنده در پایان با تاکید بر مساله بهره‌وری و افزایش درآمد شرکت‌ها  تصریح کرد: باید افزایش درآمد شرکت‌ها و بودجه‌ریزی عملیاتی مد نظر شورا، بیش از پیش مورد توجه و اهمیت همگان قرار داده شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز