خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی:

دانش آموزان با مد و لباس اسلامی ایرانی آشنا می‌شوند/ ساماندهی پوشش در آموزش و پرورش

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۷۳۸

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی گفت: موضوع مد و لباس در آموزش و پرورش دنبال می‌شود خروجی این حرکت باید موضوعی باشد که دانش آموزان با مد و لباس اسلامی ایرانی آشنا شوند و در عمل آن را مورد استفاده قرار دهند. علاوه بر ساماندهی موضوع لباس فرم در آموزش و پرورش باید اقدامات ویژه‌ای در بحث عفاف و حجاب و مد و لباس در بین دانش آموزان انجام شود.

یه گزارش ایلنا از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، حجت الاسلام محمدحسین پورثانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی در جلسه هم اندیشی کارگروه مد و لباس اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش با توجه به تکثر فعالیت‌ها باید توجه ویژه‌ای در اجرایی کردن فعالیت‌ها و برنامه‌ها در حوزه عفاف و حجاب داشته باشد. 

وی افزود: موضوع مد و لباس در آموزش و پرورش دنبال می‌شود خروجی این حرکت باید موضوعی باشد که دانش آموزان با مد و لباس اسلامی ایرانی آشنا شوند و در عمل آن را مورد استفاده قرار دهند. 

پورثانی بیان کرد: علاوه بر ساماندهی موضوع لباس فرم در آموزش و پرورش باید اقدامات ویژه‌ای در بحث عفاف و حجاب و مد و لباس در بین دانش آموزان انجام شود. 

سجاد لطفی رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور نیز در این جلسه با بیان فعالیت این کارگروه گفت: این کارگروه ۳ عضو اصلی دارد که این اعضا شامل وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد و وزارت صمت است. 

وی همچنین با تاکید بر جامعه‌پذیر کردن عفاف و حجاب در بین دانش آموزان افزود: توسعه و تعمیق آگاهی و باورهای دانش آموزان نسبت به مولفه‌های اسلام و پوشش، آشنا کردن دانش آموزان با شیوه‌های غرب در زمینه اشاعه الگوهای رفتاری، معرفی نمادها و الگوهای ایرانی اسلامی در زمینه پوشش از طریق کتب درسی، فراهم کردن زمینه برای لباس مناسب دانش آموزان و کارکنان مدارس و… از جمله موارد مهم در این کارگروه به شمار می‌آید. 

گفتنی است در این جلسه مشاور وزیر آموزش و پرورش و سرپرست انجمن اولیا و مربیان نیز حضور داشت و اعضای حاضر از معاونت آموزش متوسطه و سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی نیز به بیان نکات مورد نظر پیرامون بحث جلسه پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز