خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

تاکید بر رشد مطالبه‌گری مقابله با فساد در جامعه/ فضا برای مفسدان اقتصادی، سیاسی و اجتماعی باید ناامن شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۵۱۵

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: باید مطالبه‌گری مقابله با فساد در جامعه به قدری رشد کند تا جایی که جامعه برای مفسدان اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ناامن شود و این از وظایف ما است و ما هم در این زمینه اقدامات‌مان را انجام می‌دهیم.

حجت‌الاسلام «محمد حسین طاهری آکردی» دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوال که آیا برنامه‌ای درخصوص جلوگیری از بروز فساد مانند پرونده‌ای که اخیرا مطرح شده و مربوط به چای دبش است، دارید؟ گفت: موضوعاتی مانند این پرونده بحث مبارزه با فساد است که مبارزه با فساد هم دارای متولی است. ما در واقع قبل از این مرحله یعنی مرحله مبارزه با فساد هستیم.

وی ادامه داد: ما جامعه را باید آماده کنیم که به این سمت نروند و باید مطالبه‌گری مقابله با فساد در جامعه به قدری رشد کند که جامعه برای مفسد چه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ناامن شود و این از وظایف ما است و ما هم در این زمینه اقدامات‌مان را انجام می‌دهیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: برای نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر اقداماتی را در حوزه هنر شروع کرده‌ایم. در حوزه دستگاه‌‌ها و ادارات نیز اقداماتی را در این زمینه در دستور کار داریم و بازدید‌هایی از دستگاه‌ها و سازمان‌ها داریم و تلاش می‌کنیم که این فرهنگ را تبلیغ کنیم. رسانه نیز در این زمینه اصل است. ما که صدا نداریم و بلندگوی ما رسانه است.

طاهری آکردی در پاسخ به این سوال که آیا برای پیشگیری از این نوع فسادها ستاد امر به معروف و نهی از منکر برنامه دارد؟ گفت: بله، برنامه مفصل داریم و شروع کرده‌ایم. در دستگاه‌‌ها این اقدامات شروع شده است و همچنین تشکل‌های مردمی را باید در این زمینه فعال کنیم. مردم باید پای کار بیایند. ما که نیروی استخدامی نداریم. بلکه باید تشکل‌های مردمی را آموزش دهیم و این تشکل‌ها در عرصه‌های مختلف هر جا که منکری بود ورود پیدا کنند چه در دستگاه و سازمان و چه در خارج از آن، حتی در معادن، و ... هم باید هرجا منکری بود، ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: تشکل‌های مردمی در کنار شوراهای امر به معروف که ما درست کردیم باید در کنار هم در این خصوص اقدام کنند. این امر یک امر جمعی است و اینگونه نیست که بگوییم ستاد باید انجام دهد. ما راهبری می‌کنیم. امر به معروف برای همه است. همه باید با کمک هم این کار را انجام دهند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در پاسخ به این سوال که آیا این تشکل‌ها فعال هستند؟ گفت: برخی از این تشکل‌ها فعال هستند، اما با مدل‌های جدید برخی دیگر را نیز فعال خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز