خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران:

نحوه تامین منابع مالی یکی از مهمترین دلایل عدم اجرای قانون هوای پاک است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۶۸۶

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، قانون هوای پاک به صورت کامل اجرایی نشده است و برخی دستگاه‌ها در اجرای تکالیف خود دچار مشکل شده‌اند.

به گزارش ایلنا، سید محمدمهدی میرزایی قمی درباره علت عدم اجرای قانون هوای پاک گفت: براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، قانون هوای پاک به صورت کامل اجرایی نشده است و برخی دستگاه‌ها در اجرای تکالیف دچار مشکل شده‌اند. 

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: نحوه تامین منابع مالی یکی از علت‌های اصلی عدم اجرا برخی از مفاد این قانون است. قانون هوای پاک از سال ۹۶ جایگزین قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا شد که از ۴ ماده و ۳۹ تبصره برخوردار است. 

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، میرزایی قمی خاطرنشان کرد: در قانون هوای پاک حدود ۱۷۶ تکلیف برای دستگاه‌های مختلف احصا شده است و تکالیفی مانند نوسازی ناوگان عمومی متوجه چندین دستگاه است. قانون بر اساس ۳۴ ماده خود، ۲۱ دستگاه اجرایی از جمله وزارت کشور، وزارت نفت، وزارت نیرو، نیروی انتظامی، شهرداری، صدا و سیما و … را مکلف کرده است تا هر یک بر اساس وظایف خود اقداماتی را برای کنترل آلودگی هوا انجام بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز