خبرگزاری کار ایران

وزیر کار خبر داد:

برگزاری آزمون اختصاصی استخدامی برای افراد دارای معلولیت

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۵۹۷

وزیر کار گفت: امسال باتوجه به پیگیری رئیس سازمان بهزیستی کشور آزمون اختصاصی برای استخدام معلولان برگزار و ۴۳۰۰ نفر استخدام خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت گفت: پیشرفت دانش سبب کاهش معلولیت‌های ژنتیکی شده است، البته بخشی از معلولیت ها هم به دلیل سوانح و حوادث و بلایای طبیعی است اما هر ساعت چند ده نفر به جامعه معلولان جهان به واسطه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی اضافه می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به آموزه های دینی تصریح کرد: در آموزه های دینی ما توصیه های فراوانی به حمایت و توجه به معلولان وجود دارد به عنوان مثال امام حسین (ع) فرمودند غفلت از نابینایان و ناشنوایان و معلولان در زمره عهد شکنی است. تحقیر کردن و کوچک شمردن افراد دارای معلولیت در آموزه های دینی مورد نکوهش شدید قرار گرفته است لذا احیای حقوق معلولان از آرمان‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است در جمهوری اسلامی ایران توجه به معلولان و نیازمندان از احکام متعدد قوانین موضوعه و بویژه اصل عدالت و استفاده مطلوب از امکانات برای آحاد جامعه مد نظر است.

وزیر کار خاطرنشان کرد: دو تفکر در رابطه به جامعه هدف مطرح است یک تفکر خادم و مخدومی است یعنی مدیریت باید در خدمت جامعه هدف باشد و یک تفکر، تفکر ترحم است امروز جامعه معلولان ما تحت هیچ شرایطی نیاز به ترحم ندارند بلکه می دانند براساس آموزه های دینی باید به آنها توجه ویژه شود در این راستا ما به عنوان خادمین باید زبان و فهم مشترکی بین ارکان تصمیم ساز و مجریان در حوزه خدمت به معلولان باشیم.

مرتضوی تصریح کرد: معلولان نباید تحت هیچ شرایطی در انزوا باشند و وظیفه ما خروج معلولان از انزوا است.

وی با اشاره به مسابقات پارا آسیایی گفت: چند عنصر را در جامعه معلولان دیدیم اولین عنصر توکل به خدا و عنصر دوم غیرت و شهامت بود، همچنین عنصر خرد ورزی و عقلانیت نیز در آنها وجود داشت. ورزشکاران ما دانش و خردورزی را به استخدام در آورده و در میادین خوش درخشیدند عنصر دیگر موجود در بین آنها نیز حب الوطن و ارادت به وطن بود.

وی ادامه داد: ما باید بستر را بیش از پیش برای این عزیزان فراهم کنیم. تعداد زیادی از جامعه هدف ما در کسوت تدریس در دانشگاه هستند و مدارج عالی رشته های مختلف پزشکی را طی کرده اند.

وزیر کار خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم به شدت بر این باور است که باید به حقوق معلولان توجه کرد البته اندک توجهاتی شده است اما کافی نیست تلاش می کنیم با اقدامات خوبی که صورت می گیرد و با ایجاد فرصت مناسب موضوع اشتغال معلولان را رفع کنیم در همبن راستا یکصد هزار نفر سال قبل شاغل داشتیم و امسال نیز به همین منوال است.

وزیر کار خاطرنشان کرد: براساس گزارش های سازمان بهزیستی تاکنون هیچ متقاضی گیرنده خدمت پشت نوبت نمانده است و در دو سال گذشته ۵۲۰ هزار معلول از خدمات سازمان بهزیستی استفاده کرده اند.

وی ادامه داد: پیگیر هستیم تا براساس پیگیری رئیس سازمان بهزیستی کشور برای اولین بار آزمون اختصاصی استخدام جامعه معلولان را برگزار کنیم و ۴۳۰۰ نفر براساس این آزمون پذیرش می شوند همچنین افزایش اعتبارات صندوق فرصت شغلی از ۲۰ میلیارد تومان به هزار میلیارد تومان از دیگر اقدامات بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز