خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

تشریح برنامه‌های دادگستری استان تهران برای جلوگیری از خشونت

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۸۳۷

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران با اشاره به برنامه‌های این معاونت در راستای پیشگیری از خشونت در جامعه از مراقبت‌های ویژه از محکومان مرتکب سرقت‌های خشن پس از آزادی با هدف نظارت بر آن‌ها و ارائه حمایت‌های اجتماعی و مددکاری به آنان در سال ۱۴۰۲ خبرداد.

«ابوالفضل نیکوکار» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که برای کاهش خشونت در جامعه در معاونت پیشگیری از وقوع جرم چه اقداماتی صورت گرفته است، گفت: ارتقاء آگاهی عمومی جامعه و آموزش‌های شهروندی گام بلند معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در پیشگیری از خشونت است.

وی ادامه داد: طراحی و ساخت موشن، اینفوگرافی، تهیه کلیپ، ارسال پیامک‌های پیشگیری از خشونت در راستای ارتقاء آگاهی عمومی جامعه و آموزش‌های شهروندی، همکاری و هماهنگی و استفاده از ظرفیت و توانایی نهادهای مردمی در راستای پیشگیری از خشونت و بکارگیری ظرفیت نهادهای مردمی از طریق شناسایی اساتید و مدرسان کنترل خشم و برگزاری کارگاه آموزش کنترل خشم از جمله برنامه‌هایی است که در راستای پیشگیری از خشونت در حال انجام است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران تصریح کرد: همچنین مراقبت‌های ویژه از محکومان مرتکب سرقت‌های خشن پس از آزادی با هدف نظارت بر آن‌ها و ارائه حمایت‌های اجتماعی و مددکاری به آنان از اقدامات سال ۱۴۰۲ معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران بوده است.

نیکوکار در پاسخ به این سوال که آیا در این زمینه با دستگاه‌های مربوطه همکاری صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: آموزش مهارت‌های ارتباطی بدون خشونت به دانش‌آموزان و مهارت‌های ارتباطی دوست یابی، صلح و سازش و حل مسئله به کودکان و نوجوانان باهمکاری اداره کل آموزش و پرورش تهران انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین جلسات همفکری و هم افزایی جهت تعامل و همکاری در اجرای برنامه‌ها با سازمان‌های متولی از جمله اداره کل اقدامات تامینی و تربیتی زندان‌های استان تهران و آموزش و پرورش برگزار شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران تاکید کرد: برگزاری کارگاه و جلسات آموزشی با حضور قضات و حقوقدانان در راستای ترسیم عواقب خشونت و مدیریت خشم از برنامه‌های معاونت است که با همکاری آموزش و پرورش در شهرستان‌هایی که درای بافت سنتی هستند و آمار خشونت در آن‌ها زیاد است، صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز