خبرگزاری کار ایران

طرح تشکیل باشگاه دانش آموزان خیر شهر تهران آغاز شد/ اهدای کارت‌های طلایی و نقره‌ای و نشان «سفیران مدرسه سازی» به برگزیدگان

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۱۶۴

با حضور مدیران ارشد جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و مجمع خیرین شهر تهران و مدیر کل و معاونین اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، طرح تشکیل باشگاه دانش آموزان خیر شهر تهران آغاز شد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران در این مراسم ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، علیرضا کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، اکبر ابراهیمی نماینده وزیر آموزش و پرورش در جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و عضو هیات مدیره مجمع تهران، نعمت بنی آدم رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران، محمدرضا جعفری و محمدرضا قربانی مدیران عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و مجمع شهر تهران، آقایان کاظم دلیلی، جعفر شریعتی و محمود زاهدی راد اعضای هیات مدیره مجمع تهران، آقایان سیداحمد موسوی معاون پرورشی و امیر علیجانی معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، رضا مظلوم ساکی سرپرست معاونت مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان تهران و رابطان دفاتر نمایندگی شهر تهران و روسای سازمان‌های دانش آموزی مناطق آموزش و پرورش شهر تهران حضور داشتند. 

طرح باشگاه دانش آموزان خیر به نتایج ارزشمندی خواهد رسید

دکتر ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با اشاره به اهمیت شکل گیری باشگاه دانش آموزان خیر آن را نوعی سازماندهی ظرفیت‌های مدرسه‌سازی دانست و گفت: طرح باشگاه دانش آموزان خیر به نتایج ارزشمندی خواهد رسید. وی با تشکر از مجمع تهران و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران که برنامه ریزی در این طرح را بر عهده دارند، تاکید نمود: بدون تردید این طرح با جذب و شناسایی دانش آموزان خیر شتاب خواهد گرفت. 

تشکیل باشگاه دانش آموزان خیر در شهر تهران یک کار ماندگار و بنیادی است

علیرضا کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، تشکیل باشگاه دانش آموزان خیر را که برای اولین بار در شهر تهران در حال برنامه ریزی و اجرا است را حلقه مفقوده روند جذب خیرین دانست و گفت: از طریق این طرح می‌توان مسیر پرورش انسان‌های فرهیخته و نیکوکار را از دوران تحصیل و در مدارس دنبال کرد. وی گفت: تشکیل باشگاه دانش آموزان خیر یک کار بنیادی و ماندگار است. وی خطاب به روسای سازمان‌های دانش آموزی و رابطان دفاتر نمایندگی شهر تهران گفت: همه باید دست در دست هم دهیم و فرهنگ کار خیر را به نسل‌های بعد منتقل کنیم وی گفت: تحقق این مهم از طریق همین باشگاه دانش آموزان خیر عملی خواهد شد. وی در جمع‌بندی صحبت‌های خود در مورد اجرای این طرح گفت: دست اندرکاران این طرح در آینده به اجرای آن افتخار خواهند کرد. مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران پیشنهاد نمود که همزمان با آغاز این طرح در شهر تهران دانش آموزان استان‌های مختلف هر یک ساخت و بازسازی یک فضای آموزشی را در نوار غزه بر عهده بگیرند. وی افزود: شهر تهران پیشگام این موضوع خواهد بود. 

مناطق آموزش و پرورش پایتخت در اجرایی شدن این طرح نقش کلیدی دارند

نعمت بنی آدم رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران با تاکید بر اهمیت تعامل اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران که موجب شکل گیری این طرح شده است تاکید کرد: در اجرای این طرح و دستیابی به اهداف آن نقش کلیدی بر عهده مناطق ۱۹گانه شهر تهران است. 

شناسایی و تربیت دانش آموزان نیکوکار هدف اصلی این طرح است

محمدرضا قربانی؛ مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران در این جلسه گزارشی از روند تدوین دستورالعمل‌های مربوط به این طرح را بیان نمود و گفت: برای تمهید مقدمات این طرح طی ۵ ماه اخیر حداقل ۱۰ جلسه کارشناسی با گروه‌های مختلف برگزار شده است و امروز شاهد به صدا درآمدن زنگ آغاز اجرای طرح هستیم. وی گفت: باشگاه دانش آموزان خیر در شهر تهران در پاسخ به این سوال شکل گرفته است که «چگونه می‌توان از ظرفیت بی‌بدیل دانش آموزان برای شکوفایی فرهنگ مدرسه‌سازی در کشور بهره برد»؟ وی گفت: شناسایی و تربیت دانش آموزان نیکوکار هدف اصلی این طرح است.

مدیر عامل مجمع تهران گفت: براساس این طرح در یک فرایند برنامه ریزی شده دانش آموزان داوطلب و نیکوکار شهر تهران شناسایی شده و تحت آموزش قرار می‌گیرند و در کنگره نهایی که در سال آینده برگزار خواهد شد، به دانش آموزان برگزیده کارت‌های طلایی و نقره‌ای عضویت اهداء خودانش آموزان خیر برگزیده، سفیران دانش آموز در حوزه خیرین تعیین و معرفی خواهند شد. 

تجلیل از نخبگان دانش آموز بسیار مهم است

اکبر ابراهیمی خیر مدرسه ساز و نماینده وزیر در جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت شکل گیری باشگاه دانش آموزان خیر در شهر تهران گفت: تجلیل از دانش آموزان نخبه اهمیت دارد و از این طریق می‌توان نسل آینده را با فرهنگ امر خیر بیش از پیش آشنا نمود. 

در این جلسه همچنین معاونین اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، و آقایان کاظم دلیلی، محمود زاهدی اعضای مجمع تهران و رضا مظلوم ساکی معاون مشارکت‌های مردمی نوسازی مدارس استان تهران در مورد این طرح صحبت کردند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز