خبرگزاری کار ایران

صلیب سرخ برای محافظت از جان انسان‌ها هر کاری که بتواند، انجام می‌دهد/ نقش ما کمک به تسهیل توافق به عنوان یک واسطه بی‌طرف است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۷۱۵

کمیته بین المللی صلیب سرخ از ژنو اعلام کرد: روز جمعه تیم‌های این سازمان، عملیاتی چند روزه برای تسهیل آزادی و انتقال گروگان‌ها و بازداشتی‌های طرفین را آغاز کردند.

 به گزارش ایلنا به نقل از کمیته بین المللی صلیب سرخ از ژنو، روز جمعه تیم های این سازمان عملیاتی چند روزه برای تسهیل آزادی و انتقال گروگان‌ها و بازداشتی‌های طرفین را آغاز کردند.

این عملیات شامل ارسال کمک های بشردوستانه اضافی و بسیار مورد نیاز به غزه خواهد بود.

 صلیب سرخ در نقش خود به‌عنوان یک واسطه بی‌طرف، طی چند روز، گروگان‌هایی را که در غزه نگهداری می‌شوند، به مقامات اسرائیلی و در نهایت خانواده‌های آنها، و اسرای فلسطینی را به مقامات کرانه باختری منتقل می‌کند تا به خانواده‌هایشان ملحق شوند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ همچنین تجهیزات پزشکی بیشتری را برای تحویل به بیمارستان‌های غزه خواهد آورد و کمک‌هایی را که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ قبلا انجام داده است، تقویت می‌کند.

طرفین درگیری درباره جزئیات عملیات، از جمله اینکه چه کسی و چه زمانی آزاد می شود، توافق کرده اند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در مذاکرات شرکت نداشت و نقش آن کمک به تسهیل توافق به عنوان یک واسطه بی‌طرف است.

 با همه گروگان ها و بازداشت شدگان، از جمله کودکان، باید با انسانیت رفتار شود و اصول بشردوستانه باید در همه زمان ها، از جمله در زمان آزادی و انتقال، رعایت شود.

درباره صلیب سرخ کمیته بین‌المللی صلیب سرخ

 این سازمان یک سازمان بی‌طرف، بی‌طرف و مستقل با ماموریتی منحصراً بشردوستانه است. ماموریت این سازمان از کنوانسیون های ژنو سال 1949 سرچشمه می‌گیرد.

این سازمان به افرادی که در سراسر جهان تحت تأثیر درگیری‌های مسلحانه و سایر خشونت‌ها قرار گرفته‌اند، کمک می‌کند و هر کاری که می‌تواند برای محافظت از جان و کرامت آنها و تسکین درد و رنج آنها، اغلب در همکاری با شرکای صلیب سرخ و هلال احمر خود، انجام می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز