خبرگزاری کار ایران

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت:

آمار اضافه وزن در ایران از سوءتغذیه بیشتر است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۴۵۲

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: سوءتغذیه مشکل اصلی نظام سلامت نیست، بلکه اضافه وزن و چاقی بیشتر مطرح است و آمار بالاتری هم در سطح کشور دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد اسماعیل‌زاده، مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در نشست خبری صبح امروز (۴ آذر ۱۴۰۲) جمعی از مدیران معاونت بهداشت این وزارتخانه با اشاره به اهداف اجرای طرح ارتقای وضعیت تغذیه کودکان زیر ۵ سال کشور گفت: مهمترین هدف از اجرای این طرح، جلوگیری از عقب‌ماندگی رشد کودکان و تامین غذای مورد نیاز آنهاست و یکی از طرح‌های موفقی است که تا کنون در این حوزه در سطح کشور اجرایی شده است.

وی درباره نحوه تخصیص مبلغ یارانه به خانواده‌های ۱۲۳ هزار و ۷۵ کودک شناسایی‌شده مشمول اجرای این طرح در سطح کشور توضیح داد: پولی که در طرح ارتقای وضعیت تغذیه کودکان زیر ۵ سال در نظر گرفته شده است، با شارژ کالابرگ‌های الکترونیکی مخصوص به خانواده‌ها داده می‌شود و تنها برای خرید اقلام غذایی از مراکز مشخص است و خانواده‌ها قادر به انجام خریدهای چیز دیگری نخواهند بود.

اسماعیل‌زاده با بیان این که ۱۵۰۰ کارشناس در اجرای طرح ارتقای وضعیت کودکان زیر ۵ سال دخیل هستند، اظهار داشت: شارژ کارت کالابرگ الکترونیکی توسط وزارت رفاه و با اعتبارات تخصیص‌یافته توسط سازمان برنامه و بودجه انجام می‌شود و فهرست مربوط به اقلامی که باید برای این کودکان خریداری شود نیز از سوی معاونت بهداشت وزارت بهداشت تدوین شده است.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت با بیان این که با توجه به افزایش اعتبارات طرح ارتقای وضعیت تغذیه کودکان زیر ۵ سال، تعداد افراد تحت پوشش این طرح نیز افزایش پیدا کرده است، عنوان کرد: پایش مسائل مربوط به جزئیات اجرای این طرح بین سه تا شش ماه آینده انجام خواهد شد و امیدواریم اجرای این طرح بتواند چهره کریه سوءتغذیه کودکان را در سطح کشور از بین ببرد.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در این طرح ۱۶ قلم مواد غذایی که تامین‌کننده کالری و پروتئین کودکان هستند، مشمول ارائه به خانواده‌ها از طریق کالابرگ‌های الکترونیکی خواهند بود که از جمله آنها می‌توان به لبنیات، گوشت، تخم‌مرغ، حبوبات، برنج، ماکارونی، روغن و ... اشاره کرد.

اسماعیل‌زاده تاکید کرد: ۸۵ تا ۹۰ درصد کودکان زیر ۵ سال کشور، مشمول اجرای طرح ارتقای وضعیت تغذیه کودکان هستند، البته تمرکز اصلی روی کودکانی است که دچار سوءتغذیه هستند، اگرچه با تعامل خوب سازمان برنامه و بودجه، بسیاری از کودکانی هم که سوءتغذیه نداشتند هم در این برنامه گنجانده شده‌اند.

وی در پایان گفت: سوءتغذیه مشکل اصلی نظام سلامت نیست، بلکه اضافه وزن و چاقی بیشتر مطرح است و آمار بالاتری هم در سطح کشور دارد. دچار بودن به اضافه وزن به افزایش ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر دامن می‌زند و وزارت بهداشت تمرکز بالایی برای کنترل این پدیده دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز