خبرگزاری کار ایران

غربالگری ۳۵۲ هزار نفر از جمعیت هدف دانشگاه علوم پزشکی مشهد در «پویش ملی سلامت»

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۱۸۷

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اجرای «پویش ملی سلامت» از ۲۰ آبان ماه به صورت سراسری در کشور و همچنین استان خراسان رضوی، از غربالگری ۳۵۲ هزار نفر از جمعیت هدف ۲.۵ میلیون نفری این دانشگاه در ده روز اول اجرای این پویش خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمود محمدزاده شبستری با اعلام این خبر اظهار داشت: در «پویش ملی سلامت» در میان جمعیت هدف دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تا کنون ۱۱۲ هزار نفر معادل ۳۱.۸ درصد افراد غربالگری‌شده، به پرفشاری خون و ۶۸ هزار نفر معادل ۱۹.۳ درصد افراد غربالگری‌شده نیز دارای بیماری دیابت یا مشکوک به دیابت شناسایی شده‌اند. 

وی همچنین اجرای چنین پویش‌هایی را در تشخیص زودرس بیماری‌های مختلف موثر دانست و گفت: فشارخون بالا و دیابت، منشأ بسیاری از بیماری‌های دیگر هستند که با اجرای چنین طرح‌هایی، می‌توانیم افرادی که از بیماری خود اطلاع ندارند را آگاه کنیم و تحت مراقبت قرار دهیم. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که اجرای «برنامه ملی سلامت خانواده» نیز در سه شهرستان استان خراسان رضوی از اردیبهشت‌ماه امسال آغاز شده است، افزود: جمعیت تحت پوشش این برنامه در این سه شهرستان، حدود ۲۵۸ هزار نفر است. همچنین از مردادماه، ۷ شهرستان جدید شامل درگز، چناران، گلبهار، خواف، تایباد، سرخس و فریمان با جمعیت ۳۶۲ هزار نفر، وارد این برنامه ملی شده اند. 

براساس گزارش وبدا، شبستری در پایان از آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای اجرای برنامه ملی سلامت خانواده در فاز سوم و پوشش جمعیت حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفری حاشیه شهر مشهد مقدس خبر داد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز