خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس:

اعلام آمادگی خیرین برای مشارکت در ساخت ۱۰۰۰ کلاس درس جدید در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۹۷۱

خیرین مدرسه ساز برای مشارکت در ساخت حدود ۱۰۰۰ کلاس درس جدید در سیستان و بلوچستان با یکدیگر عهد و پیمان بستند.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حمیدرضا خان محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در گردهمایی نیک اندیشان مدرسه‌سازی سیستان و بلوچستان در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار کرد: یادی بکنیم از دکتر حافظی پیر و مرشد مسیر نیک اندیشانه‌ی نهضت مدرسه‌سازی و شهید حسین علیمرادی که زحمات زیادی برای کشور به ویژه منطقه‌ی سیستان و بلوچستان کشیدند. 

وی با اشاره به اینکه برای مسئله رشد و پیشرفت یکپارچه کشور در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری می‌کنیم، اذعان داشت: در ورودی و خروجی پذیرش دانش آموز به جهت کمبود فضا توازن برقرار نیست. عملاً باید ۷۰ مدرسه ۱۸ کلاسه جدید در سال ساخته شود. 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ما علاوه بر مسئله کمبود مدرسه و فضای آموزشی و تربیتی، مسئله مهاجرت از کشورهای همسایه را شاهد هستیم که با توجه به مدرسه‌سازی و مدرسه یاری گروه‌های جهادی و تبدیل دبیرستان‌ها به هنرستان تا حدودی این مهم جبران خواهد شد. 

خان محمدی در پایان خاطرنشان کرد: شما عزیزان با نیت خیر و الهی به میدان آمده و تلاش می‌کنید و به مجموعه آموزش و پرورش کمک می‌کنید. این زمان‌های سخت سپری می‌شوند. نیک اندیش بودن مفهوم عمیقی دارد. شما به خداوند متعال وصل هستید و این اتصال را به دلهای کودکان این سرزمین گره زده‌اید. حضور مومنانه و جهادی شما در امر مدرسه‌سازی دلهای بسیاری از افراد را شاد می‌کند. 

غلامعلی حدادعادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این مراسم، با ابراز خوشحالی از حضور در جمع خیرین مدرسه ساز، گفت: کار خدا بی‌حساب نیست. مدرسه‌سازی واقعاً کار بزرگی است که ثواب و آثار آن بسیار فراوان و ماندگار است. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آموزش و پرورش دارای برکات زیادی است، اظهار کرد: جهل و بیسوادی منشأ هزار مفسده است و آنکه مدرسه می‌سازد در واقع جلوی فساد را هم می‌گیرد و این ارزش کار خیرین مدرسه ساز را می‌رساند. 

حدادعادل با ابراز اینکه آموزش و پرورش قوی لازمه ایران قوی است، تصریح کرد: برای رشد و پیشرفت واقعی و مستمر کشور راهی جز آموزش و پرورش نیرومند نداریم. 

وی ادامه داد: اگر نبض امروز آموزش و پرورش را بگیرید، فردای ایران را می‌بینید. اگر امروز نظام آموزش و پرورش درست کار کند فردای ایران درست می‌شود. 

حدادعادل با اشاره به حدود ۷۰ سال سابقه فعالیت و کار در آموزش و پرورش، گفت: سیستان و بلوچستان سرزمین بزرگی است. من هوش و استعداد بچه‌های این خطه را درک کرده ام. 

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی بیان کرد: بزرگترین و ارزشمندترین سرمایه ما استعداد فرزندان ماست باید آنرا قدر بدانیم و به شکوفایی و بالندگی برسانیم. 

وی با تاکید بر این موضوع که ایران آباد نخواهد شد مگر اینکه همه جای ایران آباد شود، افزود: اگر ما شهرهای بزرگ و مرفه را بسازیم اما از مناطق محروم غفلت کنیم، تاثیرات نامطلوب فراوانی بر جامعه و کشور خواهد داشت که معضلات حاشیه نشینی از جمله آن‌هاست که تهدیدهای زیادی هم در حوزه آسیب‌های اجتماعی و هم مدیریتی و امنیتی خواهد داشت. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان با اشاره به فعالیت‌های آموزشی خود در سیستان و بلوچستان، تاکید کرد: نباید از اهمیت مدرسه‌سازی غافل شویم و در کنار آن بتوانیم معلم تربیت کنیم تا کمبودها را جبران کنیم. 

در ادامه ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم، اظهار داشت: مدرسه‌سازی در سیستان و بلوچستان به خوبی پیش می‌رود و توجه ما به سمت ساخت و نوسازی سرویس‌های بهداشتی مدارس است که پیشنهاد ما این است کار با مشارکت ۵۰ درصدی نوسازی و خیرین باشد و مابقی ۵۰ درصد نیز با استانداری باشد تا طبق اولویت، سرویس‌های بهداشتی مدارس استان تکمیل و ساماندهی شود. 

در ادامه رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، افزود: کار خوب و عاقبت بخیری در اجرای این مهم است. برای ساخت ۵۰۰ مدرسه با ۱۸۰۰ چشمه سرویس، با دست در دستان هم نهادن و مشارکت خیرین و صرفه جویی منابع و کیفی‌سازی و ارزان‌سازی مهندسان فنی می‌توان این امر را با سرعت بهتری پیش برد. 

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان با گرامیداشت یاد امام و شهیدان اظهار داشت: وعده الهی پیروزی اسلام و مستضعفان است و امروز در این جنگ نابرابری که بر مردم و کودکان غزه تحمیل شده است، فلسطین پیروز می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه خیرین دلسوزان حقیقی جامعه و نظام تعلیم و تربیت هستند، به خصوص خیرین مدرسه ساز بیان داشت: گام نهادن در مسیر مدرسه‌سازی نعمت بزرگی است. خیرین کمک کار مجموعه مهم آموزش و پرورش هستند که از اصلی‌ترین نهادهای هر کشور است همه به نحوی دورانی در این مجموعه تحصیل کرده و آموخته ایم. پس همه وظیفه داریم این مجموعه را کمک کنیم. 

استاندار سیستان و بلوچستان خطاب به خیران اذعان داشت: خدا به شما عنایت کرده است که در این مسیر هستید. عمر زود می‌گذرد، اما شما نیک اندیشان آمده‌اید به نظام تعلیم و تربیت کمک کنید که بیانگر نگاه عالمانه‌ای است‌که خیرین دارند. کار خیر و نیک در واقع گذران عمر به بهترین نحو است. 

کرمی در ادامه ضمن قدردانی از خیرین در توسعه مدارس سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کمک‌های خیرین در سیستان و بلوچستان زبانزد است. مدرسه یاری هم اقدام بسیار خوبی است که کمک به اداره مدرسه است. یقین بدانید خدا می‌بیند و خدا می‌داند و چه چیزی از این مهمتر است. اقدامات شما در درگاه الهی ثبت می‌شود و ما قدردان زحمات شما هستیم که خالصانه به میدان آمده‌اید و تلاش و ایثار می‌کنید. 

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان تاکید کرد: هر دانش آموزی که به تحصیل می‌پردازد تا آخر ثواب و بهره‌اش برای خیرین است و انشاالله ادامه پیدا کند و بیشتر شود تا به فضل الهی آینده درخشان باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز