خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ملی مهاجرت تاکید کرد:

لزوم تدوین بسته جامع برای ساماندهی اتباع و اصلاح صدور روادید

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۵۳۴

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ملی مهاجرت گفت: مدیریت اتباع غیرمجاز با قوت در حال انجام است.

به گزارش ایلنا، عبدالله مبینی در همایش مدیران کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری‌های سراسر کشور که با حضور نمایندگان و مدیران کل اتباع استان‌های کشور به همراه مقامات دولتی با موضوع بازگشت اتباع غیرمجاز به کشورشان و توزیع کارتهای هوشمند در سازمان ملی مهاجرین برگزار شد، اظهار کرد: در سه ماه اخیر در استان‌های سراسر کشور در خصوص ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی اقداماتی گرفته است که در بعضی از استان‌ها کار تمام شده یا رو به پایان و در برخی دیگر روند کند است.

رئیس سازمان ملی مهاجرت افزود: به طور کلی در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد فقدان هایی در یک سیاست مدون در بحث مهاجرت (راهبرد مهاجرت کشور) داشته‌ایم‌.

رئیس سازمان ملی مهاجرت با بیان اینکه کنترل مرز و بستن گلوگاه‌ها مهم است اما اتمام کار نیست، تصریح کرد: مهاجرین داخل کشور باید طبق یک برنامه ساماندهی و مدیریت شوند.

مبینی تصریح کرد: پدیده اتباع و مهاجرین یک پدیده چند وجهی است و باید در یک بسته جامع تدوین شود. در این بسته جامع، مرز و امور ساماندهی باید مدیریت شود، غیرمجازها مدیریت شوند، صدور روادید اصلاح و با طرف مقابل دیپلماسی انجام شود.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های صورت گرفته موانع را شناسایی کردیم، ادامه داد: یک برنامه عملیاتی راجع به استان ها مشخص شده که برخی از استان‌ها حرکت را خوب آغاز کرده‌اند. برخی از استان‌ها در وضعیت مناسب است اما در بعضی از استان‌ها عقب ماندگی داریم که در تلاش‌ هستیم تا موانع موجود را دسته‌بندی و برطرف سازیم.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت، نمایندگان و مدیران کل اتباع استان‌های سراسر کشور نیز در این همایش گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف اتباع خارجی به همراه آمار و ارقام ارائه دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز