خبرگزاری کار ایران

در کارگروه تخصصی حمل‌ونقل و ترافیک قرارگاه ایمنی کالبدی شهر تاکید شد؛

لزوم ارتقای تاب‌آوری شبکه حمل‌ونقل تهران و تسهیل امکان امدادرسانی در مواقع بحرانی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۰۱۲

مدیر بحران و پدافند غیرعامل حوزه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری از برگزاری نشست کارگروه تخصصی حمل‌ونقل و ترافیک قرارگاه ایمنی کالبدی شهر تهران خبر داد و گفت: با توجه به مصوبه سال ۱۴۰۰ ستاد مدیریت بحران کلان‌شهر تهران و در راستای شرح وظایف کارگروه‌های تخصصی ذیل قرارگاه مذکور، نشست کارگروه تخصصی حمل‌ونقل و ترافیک برگزار شد.

به گزارش ایلنا، کامران اخباری، هدف از برگزاری این نشست‌ها را برنامه‌ریزی برای ارتقا و بهبود سطح تاب‌آوری شبکه حمل‌ونقل و همچنین انجام طراحی لازم به منظور امکان امدادرسانی در موقعیت بحران در شبکه معابر اصلی و اضطراری شهر تهران بیان کرد و افزود: یکی از ماموریت‌های اصلی این کارگروه، برنامه‌ریزی و همکاری در کنترل ترافیک و تردد روان و ایمن در راه‌های شهری و محورهای مواصلاتی پایتخت است.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل  معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران تاکید کرد: به منظور بهبود عملکرد کارگروه تخصصی حمل‌ونقل و ترافیک، کمیته‌های سه‌گانه شامل مهندسی و ایمنی ترافیک، حمل‌ونقل همگانی و مدیریت و کنترل ترافیک، تشکیل شده است که در صورت نیاز تعداد یا عناوین این کمیته‌ها تغییر می‌کند.

همچنین در این نشست، مهدی گلشنی، مدیرکل حمل‌ونقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران نیز از برنامه‌ریزی صحیح در صورت وقوع زلزله احتمالی به‌ عنوان بزرگترین بحران شهر تهران نام برد و گفت: تجربه زلزله‌های کوچک سال‌های اخیر در شهر تهران و اطراف آن، نشان داده است که شهروندان با عدم آگاهی لازم، به ایجاد بحران‌های بعدی از جمله مسدود شدن شبکه معابر دامن می‌زنند.

براساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، گلشنی همچنین متمرکز شدن روی ابعاد و زوایای اجرایی و عملیاتی در بحث مدیریت بحران را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: پیشگیری و آموزش، مهم‌ترین اقدام قبل از وقوع است و تحقق آن نیازمند همت جدی و اجماع همگانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز