خبرگزاری کار ایران

واکنش رئیس و خزانه‌دار شورای شهر تهران به ساخت ملکی با ۴ طبقه اضافه در منطقه ۲

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۹۹۵

صبح امروز در یکصد و نود و یکمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران، رئیس و خزانه‌دار شورا نسبت به ساخت ملکی با ۴ طبقه اضافه در منطقه ۲ پایتخت واکنش نشان دادند.

به گزارش ایلنا، حبیب کاشانی، خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: در منطقه ۲ ملکی با ۴ طبقه اضافه ساخت در حال اجرا بود. این فضا در سال ۱۳۷۷ پروانه گرفته و ۲۵ سال بعد اقدام به ساخت ۴ طبقه دیگر کرده است. با توجه به گذشت این زمان و تغییر سه‌باره ضوابط شهرسازی طی این مدت، از شهردار منطقه تقاضا کردم پیگیری جدی کند. از سازمان نظام مهندسی نیز باید استعلام انجام می‌شد.

وی افزود: دیروز گفتند که آقای کاشانی مخالف است؛ بنده به لحاظ قانونی موضوع را پیگیری کردم و درخواست کردم که بررسی مجدد صورت بگیرد و این‌گونه نباشد که برداشت شود می‌توان پروانه گرفت و ۲۵ سال بعد نسبت به ساخت اقدام کرد. از رئیس کمیسیون شهرسازی درخواست می‌کنم استعلامی از سازمان نظام مهندسی بگیرد و امیدواریم مشکلی نداشته باشد و ملک به بهره‌برداری برسد.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در واکنش به این اظهارات کاشانی گفت: بنده با ۴ طبقه اضافه ساخت موافق نیستم. با توجه به اینکه پروانه ۲۵ سال پیش صادر شده است، باید تمدید پروانه انجام شود. از نظر محاسبات فنی، مصوبه‌ای در شورا داریم که به دوره سوم برمی‌گردد که بر اساس آن، اگر دو سال بعد بخواهند ساختمانی را بسازند، باید مجددا محاسبات فنی را ارزیابی کنند. 

وی همچنین تاکید کرد: این نمی‌شود که اگر مردم عادی دو تا سه سال بعد مراجعه کنند، باید محاسبات به‌روز شود و اگر نهادی بخواهد که چنین ساخت‌وسازی انجام دهد، بتواند به‌راحتی این کار را انجام دهد. این روند درست نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز