خبرگزاری کار ایران

در صحن شورای شهر تصویب شد؛

الزام شهرداری تهران به ارتقای ایمنی معابر و عرصه‌های عمومی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۹۸۷

صبح امروز در یکصد و نود و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارتقای ایمنی معابر و عرصه‌های عمومی با ۱۶ رأی موافق به تصویب رسید.

به گزارش ایلنا، مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و نود و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارتقای ایمنی معابر و عرصه‌های عمومی با بیان این که ۲۱ درصد علل سوانح و تصادفات، عدم رعایت ایمنی و عدم نصب علایم هشداردهنده در معابر است، اظهار داشت: متولی خاصی برای نظارت بر این حوزه و عملیات عمرانی در معابر وجود ندارد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۰۰ پرونده حقوقی به دادگاه ارسال شده است و ۶۵ درصد از پرونده‌های تشکیل‌شده با موضوع شکایت شهروندان از شهرداری به دلیل عدم رعایت مقررات در حین اجرای عملیات عمرانی در معابر بوده است.

بابایی با بیان این که بهای خدمات اقدامات کارگاهی نیاز به فراهم کردن مقدمات کار در شهرداری دارد، تصریح کرد: این بها می‌تواند در تحقق درآمد پایدار نیز مؤثر باشد. طبق این طرح می‌خواهیم شهرداری ملزم به انجام اقدامات لازم شود.

سید احمد علوی، رئیس کمیته گردشگری شورا نیز در این جلسه گفت: محل خط‌کشی عبور عابران پیاده در بسیاری از نقاط شهر با مشکل روبه‌رو است. شهرداری باید در محل‌هایی که احتمال عبور عابران وجود دارد، همزمان با خط‌کشی، آسفالت را نیز ترمیم کند.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، در نهایت در جلسه امروز شورا یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارتقای ایمنی معابر و عرصه‌های عمومی با ۱۶ رأی موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز