خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

راه‌اندازی پژوهشکده پدافند غیرعامل در دستور کار دانشگاه تبریز/ در زمینه هوش مصنوعی متخصصان خبره‌ای داریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۶۶۶

رئیس دانشگاه تبریز گفت:‌ به زودی راه اندازی پژوهشکده پدافند غیرعامل را در دستورکار خودمان قرار می‌دهیم؛ پژوهشکده پدافند غیرعامل در دانشگاه تبریز فعالیت خواهد کرد و از افراد متخصصی که در این دانشگاه حضور دارند نیز در این راه بهره می‌بریم.

«صفر نصرالله زاده» رئیس دانشگاه تبریز در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه پدافند غیرعامل بخشی قابل توجهی از نظامات کشور را در برمی گیرد، اظهار کرد: نکته‌ای که نباید فراموش کنیم این است که در این مقوله فقط موضوع دفاع مطرح نیست بلکه دامنه کارکردها و اثرگذاری پدافند غیرعامل واقعا گسترده است. در تمام حوزه‌ها اگر با چنین رویکردی فعالیت نکنیم، بخصوص در فناوری‌های مربوط به پدافند غیرعامل، از جهات مختلف از دنیا عقب می‌افتیم. 

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه عنوان کرد: امروز رقابت سخت و شدیدی در زمینه پدافند غیرعامل وجود دارد و حتی از منظر تهدیداتی که برای بقای کشورها مطرح است نیز، توانمندی در زمینه‌های علمی نوین با توجه به پدافند غیرعامل بسیار مهم است. هر کشوری که می‌خواهد در بازارهای علمی و توسعه یافتگی رقابت کند و موفق هم باشد، لازم است در کنار توسعه فناوری‌ها، در زمینه پدافند غیرعامل نیز قدرتمند ظاهر شود به صورتی که همزمان با گسترش سرعتی فناوری‌ها، در زمینه پدافند غیرعامل نیز توسعه پیدا کند. قدم گذاشتن در هر راهی جز این راه، موجب عقب ماندگی می‌شود. 

نصرالله زاده در مورد اهمیت توجه به هوش مصنوعی به عنوان علمی نوپا ضمن بیان اینکه آموزش عالی باید به این شاخه علمی توجه خاصی داشته باشد، گفت: خوشبختانه ما در دانشگاه تبریز متخصصان خبره‌ای داریم که در هوش مصنوعی توانایی زیادی دارند و کارهای علمی انجام داده‌اند و می‌توانیم از علم این افراد برای توسعه هرچه بیشتر هوش مصنوعی در کشور استفاده کنیم. 

نصرالله زاده با بیان اینکه پدافند غیرعامل می‌تواند در زمینه هوش مصنوعی از چنین افراد متخصصی در همکاری با دانشگاه‌ها بهره‌مند شود، اظهار کرد: ما جلسه‌ای با رئیس سازمان پدافند غیرعامل؛ سردار جلالی داشتیم و قرارهایی با یکدیگر گذاشته‌ایم و در آینده اخبار فعالیت‌های متعددی که در نظر داریم را اعلام خواهیم کرد. 

وی اضافه کرد: همچنین به زودی راه اندازی پژوهشکده پدافند غیرعامل را در دستورکار خودمان قرار می‌دهیم؛ پژوهشکده پدافند غیرعامل در دانشگاه تبریز فعالیت خواهد کرد و از افراد متخصصی که در این دانشگاه حضور دارند نیز در این راه بهره می‌بریم. 

نصرالله زاده در آخر ضمن تاکید به اینکه دانشگاه تبریز در حوزه زیست بوم فناوری جایگاه خوبی داشته، گفت: تعداد شرکت‌های دانش بنیان این دانشگاه از ۶۲ شرکت در سال ۱۴۰۰ به ۱۰۱ شرکت در سال ۱۴۰۱ رسیده است. با توجه به اینکه تعداد شرکت‌های دانش بنیان ما افزایش داشته، مرکز رشد دانشگاه به پردیس نوآوری و فناوری ارتقا یافته و پس از پایان بازه زمانی دو سال، راه‌اندازی پارک علم و فناوری که یکی از کارهای دردست است، عملی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز