خبرگزاری کار ایران

توسعه همکاری‌های مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و آموزش عالی گینه در زمینه‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای و پرستاری

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۴۰۷

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با وزیر علوم و آموزش عالی گینه به منظور توسعه همکاری مشترک در حوزه‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، جلال درخشه معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با خانم دکتر «جاما سیدِ بی» وزیر علوم و آموزش عالی گینه به منظور توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مهارتی و فنی و حرفه ای، کشاورزی، پرستاری و مامایی دیدار و گفت وگو کردند. 

در این دیدار بر اجرای تفاهم نامه منعقده بین دانشگاه آزاد اسلامی و نماینده دولت گینه تأکید و مقرر شد وزارت علوم و آموزش عالی گینه مساعدت کامل در اعطای مجوز تأسیس واحدی از دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های مورد نظر داشته باشد. 

همچنین در این نشست توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالفعل دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه‌های مدرنیزه و مکانیزه کردن سطح کشاورزی و دامداری گینه ارائه و مورد تمجید و تحسین وزیر علوم گینه قرار گرفت. 

درخشه در ادامه این سفر به همراه دکتر محمدرضا آرام مدیرکل واحدهای بین المللی و برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج و دکتر محمدعلی باغستانی مجری طرح بازمهندسی نظام آموزشی، پژوهشی و خدمات فناوری علوم کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی از هنرستان آموزش مهارتی و حرفه‌ای کشاورزی در شهر ممو در کوناکری بازدید کردند. 

این هنرستان در زمینی به وسعت ۲۳۰ هکتار، ۳۹ هکتار سطح کشت و دارای مراکز مرغداری و پرورش مرغ، گاوداری، استخرهای پرورش ماهی و سایر اقلام کشاورزی است. 

درخشه و هیأت همراه ضمن بازدید از این منطقه، آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی را برای مدرنیزه و مکانیزه کردن کل کشاورزی گینه و بکارگیری تکنولوژی‌های جدید کشاورزی و صنایع تبدیلی مربوطه در صنعت کشاورزی گینه را پیشنهاد داد که مورد استقبال مشاور وزیر فنی و حرفه‌ای گینه قرار گرفت. 

گفتنی است در تمام این بازدیدها، مشاور وزیر گینه نیز به عنوان نماینده تام‌الاختیار گینه در امور فنی و حرفه‌ای و مهارتی و نیز دکتر لی معاون سابق وزیر فنی و حرفه‌ای و از شخصیت‌های ذی‌نفوذ گینه‌ای نیز حضور داشتند. 

بازدید دکتر درخشه و هیأت همراه از مرکز مکانیک و فناوری خودرو گینه

درخشه و هیأت همراه از مرکز مکانیک و فناوری خودرو گینه در شهرکوناکری بازدید کردند. 

درخشه در این بازدید با اشاره به توانمندی‌ها و پتانسیل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه مکانیک و تعمیر خودرو گفت: توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه فوق‌العاده است و ما آماده انتقال این مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به گینه و علاقمندان در این کشور هستیم. 

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی آماده ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به صورت مجازی و حضوری در زمینه‌های مدیریت تعمیر خودرو، تعمیر و نگهداری گیربکس، صافکاری بدنه، برق ماشین، نقاشی خودرو و سیستم‌های پیشرفته الکترونیکی خودرو است. 

لازم به ذکر است ۱۷ نفر از مهندسان و کارآموزان گینه که در ایران آموزش دیده‌اند در این مرکز مشغول به فعالیت هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز