خبرگزاری کار ایران

کشف اشیای عتیقه مربوط به عصر آهن در شهر ری

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۷۲۱

فرمانده انتظامی شهرستان ری از کشف ۱۹۰ قطعه شیء عتیقه مربوط به عصر آهن از دو چمدان پیش از ارسال به یکی از کشورهای همسایه خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ محمد قاسم طرهانی با اشاره به کشف محموله اقلام تاریخی در شهر ری اظهار داشت: ماموران انتظامی محدوده دولت‌آباد شهرری در حین رصد و بازرسی محموله‌های ارسالی، به یک محموله در یک واحد صنفی باربری کشوری مشکوک شدند و پس از بررسی، دو چمدان حاوی اشیای عتیقه را کشف و توقیف کردند.

وی افزود: در جریان این رصد و بازرسی یک نفر دستگیر شد و در بازجویی اولیه به قصد انتقال این اجناس قیمتی و تاریخی به یکی از کشورهای همسایه اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به انجام بررسی‌های کارشناسی توسط باستان‌شناسان و اداره میراث ری گفت: از دو چمدان مکشوفه ۱۹۰ قطعه شیء قیمتی و تاریخی مربوط به عصر آهن کشف شد که اصالت آن تایید شده است.

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، طرهانی در پایان با بیان این که کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف‌شده را بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برآورده کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در این زمینه پس از تشکیل پرونده، فرد دستگیرشده به مرجع قضایی معرفی شد و تحقیقات برای شناسایی همدستان وی و کشف و ضبط اشیای عتیقه احتمالی دیگر ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز