خبرگزاری کار ایران

هشدار و توصیه‌های هواشناسی به کشاورزان درباره بارش برف و باران

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۷۰۸

سازمان هواشناسی به کشاورزان بسیاری از نقاط کشور درباره احتمال بارش برف و باران در روزهای آتی هشدار داد و توصیه‌های لازم را در این خصوص ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، سازمان هواشناسی ضمن صدور هشدار زرد، به کشاورزان اغلب مناطق کشور توصیه کرد که نهاده‌های کشاورزی و محصولات برداشت‌شده را سریعا به اماکن مسقف انتقال دهند، مسیر آب باغات و مزارع خود را زهکشی و پاک‌سازی کنند و فعلا از آبیاری، محلول‌پاشی و سم‌پاشی دست بکشند. 

متن هشدار زرد و توصیه‌های کشاورزی سازمان هواشناسی کشور به شرح زیر است:

توصیف سامانه: تداوم فعالیت سامانه های بارشی

نوع مخاطره: باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و خاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی احتمال بارش برف.

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۱۰: اصفهان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، نیمه جنوبی اردبیل، کردستان، همدان، لرستان، کرمانشاه، تهران، البرز، زنجان، قزوین، ارتفاعات مازندران، مرکزی، ایلام، شمال و شرق خوزستان، نیمه شمالی فارس، مرکز و غرب کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان.

پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۱۱: خوزستان، ایلام، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، کردستان، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، جنوب قزوین، البرز، تهران، ارتفاعات مازندران، غرب سمنان، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، ارتفاعات کرمان.

جمعه ۱۴۰۲/۰۸/۱۲: فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ارتفاعات استانهای مازندران، البرز، تهران و سمنان، شمال هرمزگان.

شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۱۳: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، زنجان، همدان، قزوین، ارتفاعات البرز، تهران و سمنان، جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال خسارت به محصولات باغی، زراعی، سازه‌های موقت و ماشین‌آلات کشاورزی.

توصیه: تسریع در کشت محصولات پاییزه و انتقال نهاده‌های کشاورزی به اماکن مسقف، زهکشی و پاک‌سازی مسیر آب باغات و مزارع با توجه به وقوع بارش، عدم انجام آبیاری، محلول پاشی و سم پاشی با توجه به وقوع بارش، تسریع در انتقال محصولات برداشت‌شده به مکان‌های مسقف (مانند سیب‌زمینی، گردو، صیفی‌جات و مرکبات)، کنترل دما و رطوبت انبارها با توجه به افزایش رطوبت، بسته نگهداشتن دریچه‌های گلخانه‌ها در هنگام کاهش دما و بارش به‌منظور جلوگیری از خسارت بیماری‌های قارچی، جلوگیری از نفوذ روان‌آب به داخل سالن‌های پرورشی، تنظیم دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخرها با توجه به رخداد بارندگی، خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات، توقف در حاشیه رودخانه‌‌ها و مسیل‌‌ها با توجه به وقوع بارش.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز