خبرگزاری کار ایران

نشست دوجانبه دانشکده‌های حکمرانی ایران و چین

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۲۱۲

نشست دوجانبه دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران و دانشکده حکمرانی دانشگاه یون‌نان چین در دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی و بین‌الملل دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران، نشست دوجانبه دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران و دانشکده حکمرانی دانشگاه یون‌نان چین در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ در محل دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران برگزار شد که در این نشست دکتر علی اصغر پورعزت رئیس دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران با دکتر شو شیونگ گوانگ، استاد سیاست ملی دانشکده حکمرانی دانشگاه یون‌نان چین و هیأت همراه این دانشگاه دیدار و گفتگو کردند. ایشان با اشاره به نقش تاریخی جاده ابریشم در تحکیم روابط دو کشور ایران و چین و ظرفیت دانشگاه‌های این دو کشور برای تقویت این مناسبات تمدنی به این موضوع اشاره داشتند که دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران آمادگی دارد که همکاری‌های گوناگونی را با دانشگاه یون‌نان چین با محوریت آزمایشگاه حکمرانی و خط مشی و همچنین تبادل استاد و دانشجو آغاز نماید. 

این نشست که با معرفی رشته ها، گروه‌های علمی و مراکز وابسته دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران توسط دکتر رضا پاینده عضو هیأت علمی دانشکده حکمرانی آغاز گردید، رویکردهای دانشکده حکمرانی در زمینه حل مسئله، مطالعات میان‌رشته‌ای و فرارشته‌ای و اهمیت عدالت اجتماعی در حکمرانی مورد تأکید قرار گرفت. 

در ادامه دکتر شو شیونگ گوانگ، استاد سیاست ملی و معاون دانشکده حکمرانی دانشگاه یون نان چین و دکتر وو لی، استاد روابط بین الملل این دانشکده با تشریح ظرفیت‌های علمی دانشگاه خود، به بیان تاریخچه دانشگاه و رویکردهای حل مسائل اجتماعی پرداختند. اساتید دانشگاه چین و هیأت همراه ضمن ابراز خرسندی از شکل‌گیری دانشکده حکمرانی در دانشگاه تهران، این دانشکده را نقطه اتصال مؤثری در تحکیم روابط این دو دانشگاه عنوان کردند. 

در این جلسه خانم می‌لی، مدیر چینی مؤسسه کنفسیوس دانشگاه تهران به همراه جمعی از اساتید زبان چینی این موسسه نیز حضور داشتند و یادگیری زبان چینی برای اساتید ایرانی و یادگیری زبان فارسی برای اساتید چینی را به عنوان عامل پیوند دهنده مهمی بیان کردند و ضمن تشریح ظرفیت‌های موسسه کنفسیوس، آمادگی خود را برای آموزش زبان چینی به اساتید و دانشجویان دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران اعلام کردند. 

فعالیت‌های تحقیقاتی مشترک در آزمایشگاه‌های حکمرانی دو دانشکده، تبادل اعضای هیأت علمی و دانشجویان، نظارت مشترک بر پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد و رساله‌های دکتری و ایجاد مدارک مشترک دوگانه از محورهای مورد توافق در این نشست بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز