خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر:

شهردار تهران از حق کارمندان لشکری و کشوری در هیات دولت دفاع کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۵۲۷

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: از شهردار تهران به عنوان نماینده مدیریت شهری در هیات دولت می‌خواهم که از حق کارمندان کشوری و لشکری دفاع کند.

به گزارش ایلنا، سید احمد علوی، رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران در تذکر خود در یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه دوره ششم پارلمان شهری پایتخت گفت: سال گذشته در قانون اصلاح بودجه، نمایندگان مجلس برای ترمیم حقوق پرسنل و بازنشستگان لشکری و کشوری از جمله کارکنان رسمی شهرداری‌ها آیتم‌هایی را در نظر گرفتند.

وی افزود: روی سخن بنده در این تذکر با شهرداری نیست. سازمان امور اداری و استخدامی کشور در سال گذشته دستورالعملی داد که این ترمیم حقوق جزو احکام مستمر نیست و باید جزو احکام ثابت باشد و در این صورت تاثیر آن بر سایر موارد صفر خواهد بود.

علوی با بیان این که امسال این دستورالعمل ابطال شد، خاطرنشان کرد: در مهرماه امسال سازمان اداری و استخدامی از دیوان محاسبات استعلام کرد و دیوان با استناد به یکی از مصوبات سازمان، رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری را وتو کرد.

وی با بیان این که در ۲۳ فروردین‌ماه امسال، شورا از مجلس در این خصوص استعلام کرد، یادآور شد: مجلس اعلام کرد که دستورالعمل سازمان اداری و استخدامی فاقد وجاهت قانونی است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ما دو بحث در این میان داشتیم که اولا شورای توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان اداری و استخدامی چه وجاهتی دارد؟ ثانیا دیگر مراجع رفع ابهام در مورد مصوبات مجلس، خود مجلس است نه دیگر مجموعه‌ها.

رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: براساس اصل ۵۵ قانون اساسی و نظریه شورای نگهبان، حدود صلاحیت در بودجه کل کشور منظور شده است و موسسات و شهرداری‌ها ناظر نیز بر بودجه کل کشور است، در حالی که شهرداری‌ها اعتبارات جاری را از دولت دریافت نمی‌کنند.

وی با تاکید بر این که نظارت بر عمکلرد مالی و سرمایه عمومی شهرداری در اختیار شورای شهر است، مگر این که در قانون تصریح کنند و نام شهرداری‌ها آماده باشد، گفت: این قانون بعد از گذشت یک سال رضایتی ایجاد نکرده است و پرسنل در ادارات احساس نگرانی می‌کنند. این در حالی است که قرار بود قانونی که به شورای نگهبان رسید، حال کارمندان را بهتر کند.

علوی در پایان تاکید کرد: از شهردار تهران به عنوان نماینده مدیریت شهری در هیات دولت می‌خواهم که از حق کارمندان کشوری و لشکری دفاع کند.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در واکنش به این اظهارات علوی گفت: مجلس شورای اسلامی باید درباره ابهامات مربوط به ترمیم حقوق کارمندان وارد عمل شود و من این کوتاهی را از مجلس می‌بینم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز