خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر:

از ۵ میلیون موتورسیکلت تهران، تنها ۴۰۰ دستگاه معاینه فنی دارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۲۰۲

عضو هیات‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: برابر آمار اعلام‌شده نزدیک به ۵ میلیون دستگاه موتور سیکلت در پایتخت تردد دارند و فقط ۴۰۰ دستگاه از گواهی معاینه فنی برخوردار هستند.

به گزارش ایلنا، سوده نجفی، رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای پایتخت گفت: بازدیدهای میدانی قطعا می‌تواند در سیاست‌گذاری‌های شورای شهر تاثیرگذار باشد. 

وی افزود: یکی از دغدغه‌های جدی شورای شهر ،تهران موضوع آلودگی هوا و ترافیک است که بخشی از این موضوع در حوزه فعالیت معاینه فنی خودرو و موتورسیکلت‌هاست و در ماده ۶ قانون هوای پاک نیز به این مورد اشاره و وظایفی تعیین شده است.

عضو هیات‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ستاد معاینه فنی خودرو در این دوره از مدیریت شهری اقدامات قابل توجهی در راستای افزایش تعداد مراکز، شبانه‌روزی کردن برخی از مراکز، نوبت‌دهی اینترنتی و ایجاد مرکز ویژه بانوان داشته که حاصل این تلاش‌ها، کاهش زمان اخذ گواهی معاینه فنی و افزایش رضایت شهروندان بوده است.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: براساس آمارهای اعلام‌شده، حدود ۳ میلیون خودروی فرسوده در شهر تهران وجود دارد که طبیعتا این خودروها آلاینده هستند و مشکلات زیست‌محیطی به همراه دارند و ضروریست که زمان مراجعه به مراکز معاینه فنی به حداقل ۲ بار در سال کاهش یابد تا از این طریق خودروهای آلاینده شناسایی شوند و نواقص ایمنی و فنی آنها رفع شود.

وی با بیان این که آلودگی هوا سبب مرگ خاموش می‌شود، یادآور شد: موتورسیکلت‌ها سهم قابل توجهی در آلودگی هوا دارند و برابر آمار اعلام‌شده، حدود ۵ میلیون موتور سیکلت در شهر تهران تردد دارند، اما براساس گزارش مدیرعامل ستاد معاینه فنی امسال تنها ۴۰۰ دستگاه برای معاینه فنی مراجعه کرده‌اند؛ این مساله به هیچ وجه قابل قبول و پذیرش نیست و باید این موضوع با همکاری مشترک با پلیس راهور ساماندهی شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه سیستم معاینه فنی باید به نحوی باشد که اگر خودرویی در مراکز معاینه فنی پایتخت مردود شود، مراجعه آن به مراکز خارج از تهران امکان‌پذیر نباشد، یادآور شد: کیفیت، دقت و صحت معاینه فنی در شهر تهران متفاوت است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: کلانشهر تهران به واسطه وضعیت بحرانی آلودگی هوا دارای مختصات خاص خود است و خودروهای پایتخت بایستی با دقت بیشتر و سختگیرانه‌تر کنترل شوند. بنابراین سیاست‌گذاری باید به نحوی باشد که خودروهای پایتخت تنها در مراکز شهر تهران گواهی معاینه فنی بگیرند.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، نجفی در پایان بر لزوم معاینه فنی تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها تاکید کرد و خواستار انجام مطالعات لازم در خصوص راه‌اندازی مراکز معاینه فنی به صورت پرتابل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز