خبرگزاری کار ایران

تلاش برای تکمیل و راه‌اندازی دومین پست برق خط ۶ مترو

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۱۹۲

پس از راه‌اندازی پست برق فشار قوی کیانشهر که شهریورماه امسال به عنوان نخستین پست برق مستقل خط ۶ متروی تهران محقق شد، دست‌اندرکاران این خط در تلاش هستند تا دومین پست برق خط ۶ را تکمیل و وارد مدار بهره‌برداری کنند؛ بخصوص که با روند کنونی تکمیل ایستگاه‌های باقیمانده خط ۶ در ماه‌های پیش رو، مساله تامین برق پایدار و مطمئن در این خط از جمله ضروریات توسعه شبکه راه‌آهن ریلی زیرزمینی پایتخت به حساب می‌آید.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، عباس فتحعلی، مجری خط ۶ مترو درباره با راه‌اندازی پست برق شمالی این خط توضیح داد: برای تامین کل برق مورد نیاز خط ۶، طراحی و ساخت سه پست برق مدنظر قرار گرفته است که نخستین پست برق با هزینه‌کرد مجموعا ۳۷۰ میلیارد تومان در تابستان به بهره‌برداری رسید. پست برق دوم نیز مراحل تکمیل بخش های ساختمانی و تجهیزاتی را طی می‌کند و امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم این پست را وارد مدار بهره‌برداری کنیم. در واقع، با افزایش ایستگاه‌های قابل استفاده خط ۶، تلاش‌های مستمری صورت گرفته است تا به موازات تکمیل ایستگاه‌های باقی مانده این خط، مساله تامین برق پایدار خط و ایستگاه‌ها نیز محقق شود. 

وی با اشاره به روند افتتاح ایستگاه‌ها و ورودی‌های جدید خط ۶ تا پایان سال جاری افزود: سعی داریم زمستان امسال ۵ ایستگاه دیگر را در قسمت‌های مختلف این خط به بهره‌برداری برسانیم تا پیوستگی و توالی ایستگاه‌های مورد استفاده شهروندان به حد مطلوبی برسد؛ ضمن این که برای راه‌اندازی ورودی‌های دوم ایستگاه‌های شهرزیبا، شهران و شهید ستاری نیز برنامه ریزی کرده‌ایم تا آنها را تکمیل کنیم و تا قبل از شروع سال آینده در اختیار مردم قرار دهیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز