خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

در واگذاری عرصه‌های منابع طبیعی ممنوعیت و محدودیت داریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۵۷۹

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در واگذاری عرصه‌های منابع طبیعی کشور ممنوعیت و محدودیت داریم و واگذاری‌ها باید در چارجوب قانون انجام شود.

به گزارش ایلنا، عباسعلی نوبخت در سفر به شهرستان پارس‌آباد استان اردبیل و بازدید از ایستگاه تولید نهال و بذور منابع طبیعی و آبخیزداری این استان و شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: در واگذاری منابع طبیعی ممنوعیت و محدودیت داریم، اما برای حمایت از تولید و استفاده بهینه از عرصه‌های ملی، برخی محدودیت‌ها را مدیریت و هموار می‌کنیم.

وی افزود: مردم منطقه پارس‌آباد حق دارند از منابع طبیعی شهرستان خود استفاده کنند و می‌توانیم عرصه‌های منابع طبیعی دارای قابلیت را به تعاونی‌های تشکیل‌شده ساکنین واگذار کنیم و اداره‌کل منابع طبیعی استان اردبیل ملزم به همکاری خواهد بود.

نوبخت با بیان این که دولت سیزدهم از خود مردم است و وظیفه دولتمردان خدمت به ملت است، ادامه داد: بر اساس دستور ریاست جمهوری در ۱۵ اسفند سال گذشته، قرار بر این شد تا یک میلیارد درخت در عرض ۴ سال تولید و کشت شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که تا کنون ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شده است، افزود: با فرهنگ‌سازی لازم و ایجاد بسترها، اگر هر ایرانی بتواند سه درخت در سال بکارد، می‌توانیم از لحاظ سبزینگی به شرایط بهتری برسیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کاشت درخت از لحاظ اشتغال‌زایی، رفع نیاز از واردات چوب، ایجاد درآمدزایی، تامین امنیت زیستی، سرسبزی و تولید اکسیژن مؤثر است.

نوبخت ضمن یادآوری این نکته که در واگذاری نهالستان مغان به آرامستان شهر پارس‌آباد مشکل و ممنوعیت قانونی وجود دارد، تصریح کرد: واگذاری زمین برای تامنی آرامستان پارس‌آباد و همچنین واگذاری عرصه‌های منابع طبیعی برای احداث شهرک اداری این شهرستان و تامین زمین مورد نیاز هنگ مرزی شهرستان با مطالعات و بررسی نقشه‌های سازمان و پیگیری اداره‌کل منابع طبیعی استان، در دستور کار سازمان قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با تاکید بر این که برای حفاظت از عرصه‌ها و منابع طبیعی با فراجا همکاری و همراهی داریم، خاطرنشان کرد: در واگذاری عرصه‌های ملی برای هنگ مرزی شهرستان پارس‌آباد در نقاط مرزی مشکلی نداریم.

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، نوبخت در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: با ظرفیت‌های موجود در شرکت کشت و صنعت مغان برای کاشت نهال همکاری‌های لازم را خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز