خبرگزاری کار ایران

تهران صاحب بلدیه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۳۱۹

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران از پیشرفت مطلوب بازآفرینی ساختمان بلدیه تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، مسعود حق‌لطفی ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به این که پروژه بازآفرینی ساختمان بلدیه تهران از سال ۱۳۹۵ آغاز شده بود، اما در دوره قبلی مدیریت شهری پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نداشت، در این دوره از مدیریت شهری تلاش شده است تا این پروژه عظیم شهری با قابلیت‌های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی با سرعت بیشتری روند اجرا را طی کند.

وی افزود: اهمیت تاریخی میدان توپخانه به دلیل روند توسعه آن به عنوان یکی از میادین نوبنیاد حکومتیِ شهری دوره قاجار و روند تکامل آن تا به امروز است. این میدان در شمالِ محدوده ارگ و با انگیزه‌های نظامی و پشتیبانی حاکمیتی وقت و رشد شهر در دوران ناصری و شکل‌گیری محدوده حصار دوم به وجود آمد و در سال‌های بعد نیز با رشد و تغییرات شهر، خود را هماهنگ کرد. 

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران ادامه داد: اولین کارخانه برق و اولین مدرسه دوران نو (دارالفنون) در مجاورت میدان توپخانه شکل گرفته است و تغییر بانک شاهی به ساختمان کنونی بانک تجارت، تغییرات ساختمان بلدیه و در نهایت تخریب آن به‌همراه تخریب تلگرافخانه و ساخت ساختمان بلند مخابرات که خلائی فضایی و حسی را در میدان به وجود آورده است، قابل رؤیت هستند.

حق‌لطفی همچنین اظهار داشت: ایجاد ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی در محوطه تخریب‌شده بلدیه تهران در سنوات گذشته و بروز اغتشاشات بصری، عملکردی و فضایی، مدیریت شهری را بر آن داشت تا با نگاه احیای فضاهای عمومی شهری در قلب تاریخی و فرهنگی و در راستای بازآفرینی یک میدان تاریخی و فرهنگی شهر که شناسنامه و هویت این شهر را با خود همراه دارد، نسبت به ساخت ساختمان بلدیه اهتمام ورزد.

این مقام مسئول در شهرداری تهران ادامه داد: توجه به عدم امکان تغییرات فوری و کلی در تردد ترافیکی این محدوده از شهر و در ضمن نیاز جدی به پیاده‌محوری و تکریم عابران در این بخش همچنین تکیه بر حمل‌ونقل عمومی، کف‌سازی و نوع حرکت درون میدان در برخورد با این موضوع تاثیر گذاشته و الگوی طراحی را شکل داده است.

وی در پایان تاکید کرد: در طرح بازآفرینی ساختمان بلدیه تهران به نام «خانه شهر» مزین شده است. با بازآفرینی این ساختمان با کاربری فرهنگی و اجتماعی، ضمن احیای میدان توپخانه و ساختمان بلدیه و بازگشت هویت فرهنگی و تاریخی به این میدان، زندگی شبانه نیز در این محدوده پررنگ‌تر خواهد شد و در دسترس شهروندان و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی قرار خواهد گرفت. 

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، ساختمان بلدیه توسط سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران با زیربنای حدودا ۱۸ هزار متر مربع به مساحت حدودا ۵ هزار متر مربع در چهار طبقه (دو طبقه روی زمین و دو طبقه زیرزمین) که به ایستگاه مترو نیز متصل خواهد شد، در حال اجرا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز