خبرگزاری کار ایران

انتقال ۳۵۰ کیلوگرم پسماند عفونی و پزشکی قرچک به مرکز مجاز

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۳۰۶

سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان قرچک از انتقال ۳۵۰ کیلوگرم پسماند عفونی و پزشکی این شهرستان به مرکز مجاز امحاء خبر داد.

به گزارش ایلنا، رضا شایسته از انتقال ۳۵۰ کیلوگرم پسماند عفونی و پزشکی این شهرستان به مرکز مجاز امحاء خبر داد و گفت: براساس مواد ۱۳ و ۱۴ قانون مدیریت پسماندها، تعیین ضوابط و روش‌های مدیریت اجرایی پسماندهای پزشکی و وابسته، به‌عهده تولیدکنندگان این دسته از زباله‌ها است. 

سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان قرچک ادامه داد: در حال حاضر با راه‌اندازی سامانه جامع محیط‌زیست انسانی کشور، تمام نقل و انتقالات پسماند در بستر این سامانه به نشانی اینترنتی iranemp.ir ثبت می‌شود و پس از بررسی میزان و نوع پسماندها، با نظارت ادارات حفاظت محیط‌زیست شهرستان‌ها، مبدأ و مقصد انتقال مشخص و پسماندها در مراکز مجاز امحاء می‌شوند. 

وی با تاکید بر لزوم تفکیک پسماندهای پزشکی در مراکز درمانی اظهار داشت: در این راستا فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندان و کارکنان واحدهای درمانی توسط ارگان‌های ذی‌ربط از جمله شبکه‌های بهداشت شهرستان‌ها و سازمان‌های مدیریت پسماند شهرداری‌ها ضروری است. 

براساس اعلام روابط‌عمومی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران، شایسته در پایان تصریح کرد: تمام شهروندان و کارکنان واحدهای درمانی باید از خطرات ناشی از پسماندهای پزشکی آگاه شوند و این مساله نقش به‌سزایی در جلوگیری از انتشار بیماری‌ها و حفظ سلامت مردم خواهد داشت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز