خبرگزاری کار ایران

برگزاری نشست اعضای هیات علمی دانشگاهعلوم پزشکی شهید بهشتی با بنیاد بیماری‌های نادر

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۷۰۲

اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در 24 مهرماه طی نشستی با اعضای بنیاد بیماری های نادر ایران از تلاش های بنیاد در راستای معرفی بیماری های نادر تقدیر و ثبت سندملی و توجه آن به تمامی جزئیات را افتخاری برای بخش پزشکی و درمان کشور دانستند.

به گزارش ایلنا، این نشست که با حضور پروفسور فرهود پدر علم ژنتیک ایران، حمیدرضا ادراکی مدیرعامل بنیاد بیماری های نادر ایران، وحیدرضا یاسایی موسس و رییس مرکز تحقیقات ژنومیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر شاداب صالح پور فوق تخصص بیماری های غدد درون ریز و متابولیسم کودکان، آرزو صیاد متخصص ژنتیک پزشکی،  حسین افرا معاونت درمان بنیاد و طیبه خمسی معاون آموزشی بنیاد برگزار شد.

دستاوردهای بنیاد در سطح مدیریتی پزشکی مورد تکریم قرار گرفت. طی آن با اشاره به فعالیت های حرفه ای بنیاد در زمینه چاپ اولین اطلس های بیماری های نادر با نمونه‌های داخلی بدون استفاده از دیتاهای خارجی و معرفی انواع آن در سطوح علمی کشور با توجه به تجربیات مراکز خارج از کشور حرکتی مهم دانسته و در ادامه از نشان دار شدن بیماران نادر در بیمه سلامت که با پیگیری های بنیاد بیماری های نادر ایران صورت گرفت تقدیر شد.

در پایان یاسایی نیز با توضیحاتی درباره تأثیرات ژنتیک در ایجاد بیماری های نادر با توجه به توانمندی های بنیاد، آمادگی همکاری همه جانبه مرکز تحقیقات ژنومیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را بعنوان قطب علمی ژنومیک کشور با بنیاد بیماری های نادر اعلام کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز