خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران عنوان کرد؛

اجرای گام دوم برنامه جامع مناسب سازی درتهران/امکان بهره مندی روشندلان از تمام امکانات شهری

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۹۱۵

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به روز جهانی عصای سفید گفت: درحال اجرای گام دوم برنامه جامع مناسب سازی در شهر تهران هستیم تا بتوانیم، بستر بهره مندی روشندلان از تمام امکانات شهری را فراهم نماییم.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا صارمی با تأکید بر ضرورت تأمین زیرساخت‌های شهر دسترس پذیر، گفت: به منظور تکمیل شبکه پیاده راه‌ها و پیاده‌روهای امن و ایمن برای افراد دارای معلولیت، اجرای گام دوم برنامه جامع مناسب سازی در شهر تهران از ابتدای امسال در دستور کار ستاد مناسب سازی فضاهای شهری شهر تهران قرار گرفته است تا بستر بهره مندی معلولان و به طور ویژه روشندلان، از تمام امکانات شهری فراهم شود.

دبیر ستاد مناسب سازی فضاهای شهری شهر تهران ادامه داد: شهرداری تهران با محوریت معاونت شهرسازی و معماری به منظور تبدیل تهران به شهری اسلامی و انسان محور، طرح ها و برنامه هایی را برای افزایش سهم الگوی تردد پیاده در سطح شهر تهران در دست اجرا دارد.

وی اضافه کرد: نگاه مدیریت شهری در این زمینه مبتنی بر مشارکت‌پذیری حداکثری شهروندان تهرانی است و در این میان، بهره مندی از ظرفیت افراد دارای معلولیت، روشندلان و جانبازان معزز در درک حساسیت‌های ابعاد پنهان موضوعات به عنوان مبنای تصمیمات آتی مدیریت شهری، در نظر گرفته شده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه اقدامات مرتبط با دسترس پذیری شهر، به انجام مداخلات کالبدی محدود نیست و لازم است در تمامی ابعاد و سطوح تداوم یابد، تصریح کرد: یکی از رئوس اقدام در این زمینه، مناسب سازی تأسیسات و تجهیزات حمل ‌و نقل عمومی برای شهروندان تهرانی است، لذا نظر به وسعت کلانشهر تهران و حرکت به سوی شهر دسترس پذیر برای عموم شهروندان، توسعه و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی به عنوان ساختاری قابل دسترس برای عموم شهروندان در اولویت اقدامات شهرداری تهران قرار دارد. 

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، وی در پایان اظهار کرد: دبیرخانه ستاد مناسب سازی شهر تهران، مستقر در محل معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، به منظور شناسایی ظرفیت های موجود، آماده اخذ پیشنهادات و نقطه نظرات افراد دارای معلولیت بینایی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز