خبرگزاری کار ایران

همزمان با «روز جهانی پرندگان مهاجر» صورت گرفت؛

رهاسازی پرندگان شکاری در زیستگاه‌های طبیعی استان تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۶۵۰

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش، تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران از رهاسازی تعدادی پرنده شکاری همزمان با ۱۴ اکتبر روز جهانی پرندگان مهاجر در زیستگاه‌های شمالی شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد کرمی با بیان این که اغلب پرندگان شکاری جزو پرندگان مهاجر محسوب می شوند، افزود: پرندگان رهاسازی‌شده در این فرآیند، شامل دلیجه، پیغو، عقاب و سارگپه بودند که پس از بازپروری در زیستگاه‌های طبیعی، با انجام عملیات رهاسازی به دامان طبیعت بازگشتند.

وی تاکید بر این که هدف از نامگذاری «روز جهانی پرندگان مهاجر»، توجه بیشتر به اهمیت این پرندگان در چرخه زیستی و بالا بردن آگاهی آحاد جامعه به‌منظور حفاظت از این پرندگان و زیستگاه‌های آنها است، تاکید کرد: در کشور ما نیز این روز همزمان با ورود پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی به کشور دوچندان می‌شود. 

براسسا اعلام روابط‌عمومی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران، کرمی در پایان به حلقه‌گذاری پرندگان رهاسازی‌شده اشاره کرد و اظهار داشت: حلقه‌گذاری پرندگان به‌منظور شناخت بیشتر ویژگی‌های زیستی، تعیین سن، طول عمر و تشخیص مسیرهای مهاجرتی آنها انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز