خبرگزاری کار ایران

انتقاد نرجس سلیمانی از صدور سه حکم انتصاب هم‌زمان برای یک نفر در شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۴۳۵

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از صدور سه حکم هم‌زمان برای «محسن هرمزی» توسط شهردار تهران و انتصاب وی به عنوان معاون حمل‌ونقل شهرداری، سرپرست سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک و سرپرست شرکت متروی تهران، گفت: مگر در شهرداری قحط‌الرجال است یا طاعون مدیریتی آمده که سه جایگاه مدیریتی را هم‌زمان به یک نفر سپرده‌اند؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، نرجس سلیمانی در تذکر امروز خود در یکصد و هشتاد و سومین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران گفت: به صورت آماری ۹۹ درصد انتصابات در دوره کنونی مدیریت شهری از داخل شهرداری انجام شده است و اگر ۸۰۰ پست مدیریتی داشته باشیم، شهرداری در حال حاضر ۶۴ نفر از مدیران را از بیرون از مجموعه به کار گرفته است. این ۶۴ نفر باید قابلیت داشته باشند که به صورت هماهنگ و دقیق فعالیت کنند.

وی افزود: تغییرات مداوم و پی در پی در مدیریت‌های شهرداری نشان می‌دهد که این هماهنگی‌ها مورد انتظار در سطح عالی نبوده است. ۲۰ ماه بیشتر از عمر مدیریت شهری فعلی نمانده است و نمی‌توان چند هندوانه را به دست یک نفر سپرد.

سلیمانی با بیان این که کسی به توانمندی آقای هرمزی شکی ندارد، اظهار داشت: مگر در شهرداری قحط‌الرجال است یا طاعون مدیریتی آمده که سه جایگاه مدیریتی را هم‌زمان به یک نفر سپرده‌اند؟ در حالی که برخی مدیران شهرداری در جایگاه‌های بی‌ربط فریز شده‌اند، آیا برای سرپرستی چند روزه یک سازمان یا شرکت تابعه شهرداری تهران، یک فرد متخصص و قابل اعتماد وجود نداشت که مسئولیت به او واگذار شود تا نخواهیم سه مسئولیت را به صورت هم‌زمان به یک نفر واگذار کنیم؟

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اگر به سرمایه‌های انسانی‌ شهرداری توجه نکنیم، بازخورد آن را در کاهش ارائه خدمات به شهروندان خواهیم دید؛ امور را کارشناسان انجام می‌دهند و اگر آنها را در شرایطی قرار دهیم که ناامید شوند، عملکرد خود را در سطح شهر نشان خواهد داد.

سلیمانی همچنین تاکید کرد: در حوزه حمل‌ونقل هر تصمیمی می‌تواند در زندگی بیش از ۱۰ میلیون نفر اثرگذار باشد، بنابراین چطور یک نفر می‌تواند به چندین حوزه تسلط داشته باشد و سه هندوانه بزرگ را در دستان خود جا دهد؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنده می‌دانم این انتصابات اشکال قانونی ندارد و شهردار حق دارد که خودش انتخاب کند و هیچ‌کدام از اعضای شورا در انتصابات شهردار محترم تهران دخالت نمی‌کنند، اما انتظار داریم آقای زاکانی نگاه خود را به این مساله تغییر دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز