خبرگزاری کار ایران

رهبر شیعیان نیجریه:

​باید آماده شویم که رهبری کل دنیا را برعهده بگیریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۲۶۱

شیخ زکزاکی هویت خود را لطف خدا و قرابتش با شخصیت امام خمینی دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شیخ ابراهیم زکزاکی در آیین اعطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه تهران عنوان کرد: ابتدا می‌خواستم ناشناس کارم را پیش ببرم چراکه شناخته شدن را دوست نداشتم، اما انقلاب اسلامی در ایران و بازگشت امام خمینی از پاریس فکرم را تغییر داد. در آن دوره محدودیت‌های زیادی برای دسترسی به اخبار داشتیم بااین حال تحت تاثیر اتفاقات انقلاب اسلامی قرار گرفتم. 

شیخ زکزاکی با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه آمریکا در زمان وقوع انقلاب اسلامی در ایران گفته بود که مسلمانان نیجریه مثل مسلمانان ایران نیستند، اما نیجریه با توجه به منابع عظیم نفتی که دارد می‌تواند جایگزین باشد؛ اظهار کرد: آنچه امروز از من می‌بینید تاثیر امام خمینی است و از لطف خدا و نزدیکی با شخصیت امام خمینی حاصل شده است. 

رهبر شیعیان نیجریه درخصوص اعطای مدرک دکترای دانشگاه تهران گفت: به عنوان یک دانشگاهی که پا به سن گذاشتم افتخار میکنم که در دانشگاه تهران هستم و این افتخاری برای همه مردم نیجریه است. من حالا به یک فعال اسلامی تبدیل شدم و این افتخار فقط برای من نیست بلکه برای همه شهدایی است که جان خود را در راه خدا از دست دادند و برخی که الان در زندان هستند. 

زکزاکی در آخر اظهار کرد: باید آماده شویم که نه تنها رهبری جهان اسلام بلکه رهبری کل دنیا را بر عهده بگیریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز