خبرگزاری کار ایران

رونمایی از تلویزیون اینترنتی دانشگاه شیراز با حضور وزیر علوم

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۷۴۵

همزمان با سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت به استان فارس، با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، از تلویزیون اینترنتی دانشگاه شیراز رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، طی مراسمی با حضور وزیر علوم و هیأت همراه در دانشگاه شیراز، از تلویزیون اینترنتی دانشگاه شیراز (به نشانی https://tv.shirazu.ac.ir) که به همت روابط‌عمومی دانشگاه طراحی و راه‌اندازی شده است، رونمایی شد.

محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم، ضمن ابراز خرسندی از این رویداد و قدردانی از مدیر روابط‌عمومی دانشگاه شیراز با اعطای پایه تشویقی برای انجام این کار، از مجموعه روابط‌عمومی دانشگاه خواست تا با اهتمام جدی و بهره‌گیری از کمک‌های رسانه‌ای برای در زمینه‌ی جهاد تبیین تلاش کنند.

وی همچنین پیشنهاد داد که با تولید ویژه‌برنامه‌ای در این تلویزیون اینترنتی، به معرفی و ضبط خاطرات و تجربیات یاوران علمی و کارکنان دانشگاهی پرداخته شود.

حامد تقوایی، مدیر روابط‌عمومی دانشگاه شیراز نیز در این مراسم گفت: این شبکه می‌کوشد تا با شکستن مرزهای دانشگاه و جامعه، پیوند عمیق‌تری میان این دو حوزه ایجاد کند و براساس مسئولیت‌پذیری و رسالت اجتماعی دانشگاهیان، آیینه‌ تمام‌نمای خواسته‌های جامعه و محل پاسخگویی و ارائه‌دهنده راه‌ حل نیاز آن باشد.

وی از جمله اهداف راه‌اندازی شبکه تلویزیون اینترنتی دانشگاه شیراز را شکستن مرزهای دانشگاه و جامعه، پیوند هرچه بیشتر آموزش عالی با لایه‌های مختلف اجتماع، تأمین خوراک رسانه‌های رسمی و شبکه‌های علمی کشور، بهره‌گیری هرچه بیشتر و شایسته‌تر از ظرفیت‌های علمی و امکانات دانشگاه شیراز در ارتباط با نیازهای جامعه، ایجاد فضای سازنده برای گفت‌وگو، تبادل‌نظر و ارائه دیدگاه‌های دانشگاهیان و متخصصان حوزه‌های مختلف علمی، معرفی هرچه بیشتر و شایسته‌تر متخصصان و نخبگان دانشگاهی حوزه‌های مختلف و ارائه هرچه سریع‌تر و آسان‌تر دستاوردها و نتایج علمی استادان، دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی و طرح مسائل و مشکلات دانشگاهی از دریچه نگاه و اندیشه متخصصان حوزه‌های مختلف اعلام کرد.

تقواییی با بیان این که طرح راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی دانشگاه، از جمله طرح‌های زیرمجموعه «طرح جامع هویت سازمانی دانشگاه شیراز است» که ازسوی روابط‌عمومی دانشگاه تهیه و در آذرماه سال ۱۴۰۱ به تصویب هیأت‌رئیسه دانشگاه رسیده است، بیان کرد: این شبکه، ویژه‌برنامه‌های مختلفی را در حوزه‌های مختلف دنبال می‌کند. مهمترین بخش آن، ویژه‌برنامه «کرانه» است که می‌کوشد تا به مسائل و دغدغه‌های مختلف جامعه و طرح دیدگاه و راه‌حل دانشگاهیان در این زمینه بپردازد. در این برنامه تاکنون سرویس‌های اجتماعی، فرهنگی، هنر، ادبیات، و سلامت و ورزش و حقوق و علوم سیاسی راه‌اندازی و برای هریک کارشناس و مجری مربوطه در نظر گرفته شده است.

مدیر روابط ‌عمومی دانشگاه شیراز ادامه داد: در شبکه تلویزیون اینترنتی دانشگاه، ویژه‌برنامه «روایت شکوه» با هدف معرفی دانشمندان، نخبگان و سرآمدان عرصه علم و فرهنگ دانشگاه و پاسداشت مقام اثرگذاری والای این بزرگان در جامعه و معرفی ایشان به‌عنوان الگوی موفق طراحی شده و تا کنون چندین برنامه در این زمینه تولید شده است.

براساس اعلام روابط‌عمومی دانشگاه شیراز، تقوایی در پایان گفت: ویژه‌برنامه‌های دیگری نیز همچون «روایت طلوع» و «یادگار روزگار» که به ترتیب به معرفی دانشجویان نخبه و مستندسازی تجربیات و خاطرات دانشگاهیان و تکریم افراد پیشکسوت و بازنشسته می‌پردازد در دستور کار این شبکه بوده و هست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز