خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش و پرورش:

کتاب‌های کمک‌آموزشی برای تدریس در مدارس باید ممیزی سازمان پژوهش را دریافت‌ کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۷۴۴

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش گفت: همه کتاب‌های کمک‌آموزشی و یا هر CD آموزشی که قرار است در مدارس استفاده شود، باید ضمن دریافت مجوز از وزارت ارشاد، از ممیزی سازمان پژوهش نیز عبور کند.

به گزارش ایلنا، احمد محمودزاده در پاسخ به سوالی درباره ممنوعیت استفاده از کتب آموزشی در مدارس غیردولتی گفت: در این زمینه ممنوعیتی وجود ندارد، بلکه ممنوعیت خارج از چارچوب، مصوبه ۸۲۸ شورای عالی آموزش و پرورش است. اگر قرار است در مدارس دولتی و غیردولتی از کتاب‌های کمک‌درسی استفاده شود، باید از سازمان پژوهش مجوز لازم را داشته باشند.

وی ضمن تاکید بر لزوم تایید محتوای مورد استفاده در کتاب‌های کمک‌درسی اظهار داشت: بسیاری از این کتاب‌ها مجوز دارند، اما برای مدرسه مناسب نیستند؛ لذا براساس مصوبه ۸۲۸ به سازمان پژوهش اجازه داده شده و همچنین در شورای نظارت تاکید شده است که اگر اسامی کتاب‌های کمک‌آموزشی در سایت سامانه کتاب وجود دارد، مشکلی برای استفاده وجود ندارد و اگر کتاب جدیدی تولید شده است، باید ابتدا از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی مجوز و سپس در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش با بیان این که بسیاری از کتاب‌های کمک‌آموزشی، صلاحیت ورود به مدارس را ندارند، اظهار داشت: برخی کتاب‌های زبان، تصاویر و داستان‌هایی برگرفته از سبک زندگی غربی دارد و متاسفانه مجوز نیز دریافت کرده‌اند. هر کتاب کمک‌آموزشی و یا هر CD آموزشی که قرار است در مدارس استفاده شود، باید ضمن مجوز از وزارت ارشاد، از ممیزی سازمان پژوهش نیز عبور کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی کتاب‌های کمک‌درسی که در سال‌های گذشته نوشته شده‌اند، علی‌رغم دریافت مجوز، ممیزی سازمان پژوهش را ندارند که باید سریع‌تر نسبت به دریافت این مجوز اقدام کنند. در سال‌های آینده، کتاب‌های درسی به‌تنهایی پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز