خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

فعلاً مجوز قانونی برای پذیرش کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور وجود ندارد/ در انتظار تصمیم مجلس هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۲۴۰

رئیس دانشگاه پیام نور گفت:‌ فعلا برای پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد به شکل فراگیر در دانشگاه پیام نور مجوز قانونی وجود ندارد و اجرای آن منوط به تصویب در مجلس شورای اسلامی است.

«ابراهیم تقی زاده» رئیس دانشگاه پیام نور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، در مورد بازگشت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد به شیوه فراگیر در این دانشگاه توضیح داد: فعلا برای پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد به شکل فراگیر در دانشگاه پیام نور مجوز قانونی وجود ندارد و اجرای آن منوط به تصویب در مجلس شورای اسلامی است. 

تقی زاده با بیان اینکه هم اکنون در کمیسیون آموزش عالی مجلس موضوع بازگشت پذیرش فراگیر در حال بررسی است، تصریح کرد: بعد از اینکه تصمیم بر اجرای دوره‌های کارشناسی ارشد فراگیر شد، این موضوع باید به صحن مجلس برود و مستند به وجود یک قانون پیرامون آن باشد. 

رئیس دانشگاه پیام نور اظهار کرد: حدود دو سال است که ما اجازه نداریم از طریق فراگیر دانشجوی کارشناسی ارشد جذب کنیم و چنین امکانی متوقف شده است. ما درخواست خودمان را برای اجرای مجدد پذیرش دانشجوی فراگیر اعلام کرده ایم. اتفاقا از سوی متقاضیان، مطالبات بسیاری برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد فراگیر در دانشگاه پیام نور وجود دارد، ولی ما تا زمانی که قانون این اجازه را صادر نکند، نمی‌توانیم به این شیوه دانشجو بپذیریم. 

تقی زاده در ادامه یادآوری کرد: در حال حاضر یکی از مسائل پیش رو این است که برخی موسسات همچنان در راستای پذیرش کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور تبلیغ می‌کنند. این در حالی است که هیچ مبنایی برای تبلیغات آن‌ها وجود ندارد و امکان‌پذیر به شیوه فراگیر در دانشگاه پیام نور خلاف واقعیت است. ما نیز منتظر هستیم قانون جذب دانشجوی کارشناسی ارشد به شیوه فراگیر به تصویب مجلس برسد. 

تقی زاده گفت: پذیرش دانشجو به شیوه فراگیر با «قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» مغایرت دارد. در این قانون آمده است که سنجش در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته براساس آزمون متمرکز از دروس تخصصی مقطع کارشناسی و تأثیر معدل داوطلب (در رشته‌های مرتبط) توسط وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود. سال ۱۳۹۹ بود که شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی اعلام کرد که آخرین دوره از پذیرش به این شیوه در سال ۹۹ برگزار می‌شود و از سال ۱۴۰۰ پذیرش دانشجو به شیوه فراگیر انجام نخواهد شد.

رئیس دانشگاه پیام نور افزود: دانشگاه پیام نور موافق بازگشت پذیرش کارشناسی ارشد فراگیر است. به این دلیل که شیوه فراگیر فرصت خوبی را برای تحصیل دانشجویان در رشته‌هایی متنوع و متناسب با نیاز آن‌ها فراهم می‌کند ضمن اینکه تحصیل در دوره‌های فراگیر برای افراد شاغل مناسب‌تر است. 

تقی زاده اظهار کرد: بر اساس نوع نظام آموزشی دانشگاه پیام که دوره‌های آموزشی خود را به صورت ترکیبی؛ حضوری و غیرحضوری تعریف کرده است، با شیوه فراگیر سازگاری دارد. بنابراین ما برای بازگشت امکان جذب دانشجوی کارشناسی ارشد فراگیر هیچ مشکلی نداریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز