خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

درخواست تخصیص مازاد سهمیه ایثارگران در آزمون استخدامی آموزش و پرورش به داوطلبان آزاد/ تعدادی از نمایندگان مجلس طرح استیضاح «صحرایی» را امضا کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۹۷۱

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی ماده ۲۸ به طور کامل پر نمی‌شود، گفت: در جلسه‌ای که در خصوص کمبود معلم برگزار شد، درخواست‌ کردیم مازاد این سهمیه با داوطلبان آزاد پر شود.

«محمدمهدی زاهدی» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص کمبود معلم و بررسی این مشکل در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: ما چند روز قبل جلسه‌ای با وزیر آموزش و پرورش داشتیم و معاون منابع انسانی ریاست جمهوری نیز در این جلسه حضور داشتند؛ در این جلسه مباحث متعددی مطرح شد. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: از جمله مباحث مطرح شده برای رفع کمبود معلم، افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی ماده ۲۸ بود. برای این آزمون باید دولت و سازمان امور اداری استخدامی بیشتر کمک کنند تا سهمیه استخدامی‌ها بالا برود. 

وزیر اسبق علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه یکی از اشکالات در آزمون استخدامی ماده ۲۸ پیرامون سهمیه جامعه ایثارگران است، عنوان کرد: در آزمون استخدامی آموزش و پرورش این سهمیه حدود ۲۵ درصد است و با توجه به اینکه هم اکنون سهمیه ایثارگری در آزمون به طور کامل پر نمی‌شود، متاسفانه در سالهای گذشته پس از اجرای آزمون استخدامی ماده ۲۸ و اعمال سهمیه ایثارگران، اقدام به پر کردن مازاد این سهمیه توسط سهمیه‌های داوطلبان آزاد نشده است. 

زاهدی در ادامه اظهار کرد: در واقع چنین رویکردی موجب می‌شد حق تعدادی از داوطلبان آزاد که می‌توانند در مازاد سهمیه ایثارگری در نظر گرفته شوند، تضییع می‌شود. در جلسه‌ای که در خصوص کمبود معلم و راه‌های حل آن برگزار شد، یکی از درخواست‌های جدی ما این بود که حتما مازاد سهمیه ایثارگران با داوطلبان آزاد آزمون استخدامی آموزش و پرورش پر شود. 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قرار شد این موضوع بررسی شود و اگر نیاز به اصلاح قانون وجود دارد، این نیاز به مجلس شورای اسلامی اعلام کنند تا ما به عنوان یک لایحه، با فوریت برای تغییر در این موضوع، تصمیم مناسب را اتخاذ کنیم. 

زاهدی خاطرنشان کرد: با محقق شدن چنین امری، در صورتی که نیاز به اصلاح قانون وجود نداشته باشد، می‌توان مازاد سهمیه ایثارگری را به افراد آزاد اختصاص داد. به اعتقاد من که نیازی به اصلاح قانون وجود ندارد و این موضوع می‌تواند محقق شود. 

او توضیح داد: در صورتی که قرار باشد چنین ایده‌ای عملی شود، همان ابتدای کار می‌توان در اطلاعیه‌ای که برای آزمون استخدامی آموزگاری و دبیری در آموزش و پرورش منتشر می‌شود، موضوع را اعلام کنند؛ به این صورت که در دفترچه ذکر شود در صورت پر نشدن سهمیه ایثارگران، یعنی نبود داوطلب از جامعه ایثارگری، مازاد این سهمیه را به داوطلبان آزاد اختصاص می‌دهیم. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مورد کلید خوردن طرح استیضاح «رضامراد صحرایی»؛ وزیر آموزش و پرورش نیز عنوان کرد: تعدادی از نمایندگان مجلس این طرح را امضا کرده اند. من تا به همین حالا که هنوز طرح را امضا نکرده‌ام و محور این بحث «علی خضریان» است که می‌توانند در مورد محورهایی که برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش در نظر دارند، توضیح بدهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز