خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار پایتخت اعلام کرد:

صدور ۶۸۲۱ پروانه ساختمانی در تهران طی ۶ ماه ابتدایی ۱۴۰۲

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۳۴۵

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از صدور ۶ هزار ۸۲۱ پروانه ساختمانی در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این عدد در مدت مشابه سال گذشته ۲ هزار و ۷۵۴ پروانه بوده که این آمار بیانگر رشد محسوس تولید مسکن در سال جاری است.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا صارمی با مقایسه آمار صدور پروانه ۶ ماهه نخست امسال با مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ گفت: در این مدت، ۶ هزار و ۸۲۱ مورد پروانه ساختمانی در شهر تهران صادر شده که این آمار در مدت مشابه سال گذشته، ۲ هزار و ۷۵۴ مورد بوده است، بنابراین شاهد رشد حدود ۲.۴۵ برابری صدور پروانه در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در پایتخت هستیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ادامه داد: براساس آمار فوق، از مجموع پروانه‌های صادرشده در ۶ ماهه ابتدایی امسال، ۲۳ هزار و ۵۶۰  واحد مسکونی احداث خواهد شد، این در حالی است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۹ هزار و ۹۳۶ واحد مسکونی بوده و این آمار بیانگر این است که شاهد رشد محسوس تولید مسکن در سال ۱۴۰۲ هستیم. 

معاون شهردار تهران تاکید کرد: از لحاظ متراژ ساخت‌وساز نیز در ۶ ماه ابتدایی امسال، مجوز ساخت برای حدود ۴ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۶۲۹ مترمربع صادر شده که این عدد در مدت مشابه سال گذشته حدود ۳ میلیون ۶۴۱ هزار و ۴۶ مترمربع بوده است که مقایسه این دو عدد، رشد حدود ۱۱۶ درصدی متراژ ساخت‌وساز در پایتخت را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به کاهش زمان صدور پروانه‌های ساختمانی اظهار داشت: شهرداری تهران در راستای افزایش رضایت شهروندان، کاهش زمان صدور پروانه را در دستور کار خود قرار داده است که در نتیجه اقدامات صورت‌گرفته، میانگین زمان صدور پروانه از ۱۰۲ روز در ۶ ماهه ابتدایی سال گذشته به ۱۸ روز در ۶ ماه نخست امسال کاهش یافته است.

براساس اعلام روابط‌عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، صارمی در پایان گفت: مناطق ۱۵، ۴ و ۱۴ در صدر جدول بیشترین تعداد صدور پروانه در ۶ ماه ابتدایی امسال قرار دارند، همچنین در این بازه زمانی مناطق ۹، ۲۱ و ۳ کمترین تعداد صدور پروانه را داشته‌اند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز