خبرگزاری کار ایران

بهره‌برداری از فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی؛ شنبه ۱۵ مهر

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۹۰۶

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از بهره‌برداری فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی همزمان با هفتاد و پنجمین رویداد «امید و افتخار» در روز شنبه ۱۵ مهرماه خبر داد.

به گزارش ایلنا، هادی حق‌بین با بیان این که بهره‌برداری از فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی، شنبه پانزدهم مهرماه همزمان با هفتاد و پنجمین رویداد «امید و افتخار» شهرداری تهران انجام می‌شود، یادآور شد: این گشایش ترافیکی طی مراسمی با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران و دیگر مدیران ارشد شهرداری پایتخت انجام خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان این که عملیات عمرانی فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی در سال ۱۳۸۸ توسط شهرداری منطقه ۱۸ آغاز شد، گفت: این پروژه در سال ۱۳۹۳ با توجه به وجود معارضین متعدد و در حالی که فقط ۶ درصد پیشرفت کرده بود، به معاونت فنی و عمرانی واگذار شد.

وی افزود: طی حدود هفت سال فعالیت‌های اجرایی این قطعه از بزرگراه شهید بروجردی با افت‌وخیزهای بسیاری همراه بود تا جایی که تا سال ۱۴۰۰ به پیشرفت ۶۹ درصدی رسید.

حق‌بین ادامه داد: در نهایت با اهتمام دوره ششم مدیریت شهری، آخرین معارضین ملکی و تاسیساتی برطرف و فاز نخست پروژه طی ۲ سال آماده بهره‌برداری شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری با بیان این که بهره برداری از قطعه یک بزرگراه شهید بروجردی ضمن تکمیل بخشی از رینگ شمالی - جنوبی ناتمام شهر تهران در غرب پایتخت، بزرگراه آزادگان را به میدان جانبازان در بلوار الغدیر متصل می‌کند، افزود: این گشایش ترافیکی بر تسهیل دسترسی بزرگراه آزادگان و آزادراه تهران - ساوه به بازار آهن، حذف تردد خودروهای سنگین از معابر منطقه ۱۸، کاهش بار ترافیک و بهبود دسترسی‌های محلی در محلات پیرامونی اثرگذر خواهد بود.

حق‌بین با اشاره به احداث قطعه یک بزرگراه شهید بروجردی در قالب دو مسیر تندروی شمالی و جنوبی هر یک با ۳ خط عبوری و دو مسیر کندروی شمالی و جنوبی هر یک با ۲ خط عبوری تصریح کرد: در این مقطع بزرگراهی ۶ تقاطع غیرهمسطح شامل ۱۱ دستگاه پل و یک زیرگذر احداث شده است که پل تقاطع ۴۵ متری کن، پل تقاطع خیابان شهید برادران اصغری و پل تقاطع خیابان شهید میرزایی در سال‌های گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی احداث ۵۰۰ متر ابتدایی محور ۴۵ متری کن حد فاصل جنوب تقاطع ۴۵ متری کن تا میدان مخابرات و ۷۰۰ متر محور ارتباطی در شمال بلوار هاشمی را از دیگر اقدامات انجام‌شده در قالب این پروژه برشمرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به تملک و رفع ۸۲ معارض ملکی، از آزادسازی ۱۴۸ هزار مترمربع زمین برای اجرای این پروژه خبر داد و افزود: علاوه بر رفع معارض ۶۰ اصله تیر برق ۲۰ کیلوولت، جمعا ۱.۵ کیلومترطول معارض تاسیساتی شامل لوله‌های آب در اقطار مختلف، لوله فاضلاب، لوله‌های گاز در اقطار مختلف و فیبرنوری در این پروژه جابه‌جا و رفع شده است.

براساس اعلام روابط‌عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، حق‌بین در پایان اجرای یک میلیون و ۱۱۰ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۱۴۵ هزار مترمکعب خاکریزی، ۱۲۲ هزار مترمکعب سنگریزی، احداث ۱۴۴۰ حلقه شمع، ۹۳۰۰ تن آرماتوربندی، ۱۲۰ هزار متر مکعب بتن‌ریزی، ۴۰۰۰ مترطول لوله‌گذاری جهت جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی، ۳۸ هزار مترمربع دیوارسازی، ۳۴ هزار مترمربع پیاده‌روسازی، ۵۷ هزار متر طول جدولکاری، اجرای ۶۶ هزارمترمکعب بتن غلتکی، اجرای ۶۰ هزار تن انواع آسفالت و در نهایت اجرای ۶ هکتار فضای سبز را به عنوان احجام عمده عملیات عمرانی در این پروژه برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز